Sorb Industri AB köper Vislanda Sågverksmaskiner AB i Vislanda

Report this content

Sorb Industri AB köper Vislanda Sågverksmaskiner AB i Vislanda Vislanda Sågverksmaskiner utvecklar och levererar sönderdelningsutrustning för sågverksindustrin. Omsättningen var senaste året 49 msek och antalet anställda är idag 22 personer. Troponor AB står som köpare. Förvärvet är ett viktigt led i att stärka Sorbs utveckling gentemot den globala sågverksindustrin. Till ny VD kommer Kennerth Oscarsson att utses. Nuvarande VD och huvudägare Gerd Salmonsson kommer att arbeta kvar i företaget. Skellefteå 1999-08-27 Sorb Industri AB Börje Närman VD, koncernchef För ytterligare information kontakta Börje Närman, tel 0910-174 00, 070-625 25 24 Sorb Industri AB och Troponor AB ägs av Carl Bennet AB. Koncernen har en om- sättning på ca 1.100 msek och ca 1.000 anställda. Huvudsakliga verksamheter är träförädling, elektronik och verkstadsindustri ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/08/27/19990827BIT00010/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/08/27/19990827BIT00010/bit0002.pdf