Sorb Industris styrelse positiv till bud

Report this content

Sorb Industris styrelse positiv till bud Den 25 maj lämnade Carl Bennet AB ett offentligt kontanterbjudande till aktieägarna i Sorb Industri AB (Sorb). Aktieägarna i Sorb erbjuds 45 kr/aktie. Styrelsen i Sorb har utvärderat erbjudandet. Styrelsen har anlitat Swedbank Markets som extern rådgivare vid sin utvärdering. I sitt utlåtande till styrelsen har Swedbank Markets förklarat som sin uppfattning att ersättningen till Sorbs aktieägare enligt det offentliga erbjudandet är från en finansiell synpunkt skäligt. Styrelsen i Sorb har beslutat att rekommendera Sorbs aktieägare att godta kontanterbjudandet om 45 kr/aktie. Stockholm den 9 juni 1999 Styrelsen Sorb Industri AB För mer information var vänlig kontakta Per Lidström, Verkställande direktör och koncernchef i Sorb Industri AB, tel. 070-372 08 40 Fredrik Arp, Styrelseordförande i Sorb Industri AB, tel. 0708-53 05 29 Erbjudandet i sammandrag: Pris per aktie 45 kr kontant Anmälningsperiod 9 juni - 30 juni 1999 Beräknad likviddag 13 juli 1999 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/06/09/19990609BIT00270/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/06/09/19990609BIT00270/bit0002.pdf