Arkitektkopia AB etablerar sig i Växjö

Report this content

Arkitektkopia AB etablerar sig i Växjö Arkitektkopia AB etablerar sig i Växjö genom att förvärva AerotechTelub Information & Media AB:s verksamhet för digital printing. Arkitektkopia är Sveriges största företag för informationshantering, mångfaldigande och distribution av dokument och ritningar till bygg- och fastighetsbranschen samt industrin. "Den förvärvade verksamheten omsätter idag c:a 10 MSEK per år och kommer att utgöra en av hörnstenarna i Arkitektkopias industrisatsning. Parallellt med den satsningen kommer Växjö-verksamheten tillföras nya tjänster och produkter, främst i form av ritningskopiering, plottning samt fyrfärg i storformat", säger Gunnar Magnusson, vVD på Arkitektkopia. Jan Hansson, VD Information & Media, förklarar drivkrafterna bakom försäljningen med att den snabba teknikutvecklingen och de ökade kraven på service och kvalité kräver en fokusering på verksamheten som en kärnaffär. "Genom att överlåta verksamheten till Arkitektkopia säkerställer vi att tjänsterna och produkterna kring digital printing även fortsättningsvis kommer att hålla en hög kvalité och utvecklas, till det bästa för våra gemensamma kunder." För ytterligare information kontakta: VD AT Information & Media AB, Jan Hansson 0470-42 336 vVD Arkitektkopia AB, Gunnar Magnusson 08-50 60 70 41, eller www.arkitektkopia.se. Arkitektkopia AB är ett familjeföretag som bildades 1951 och som idag finns på 31 orter. Antalet anställda är c:a 370 och årsomsättningen uppgår till 400 MSEK. AT Information & Media AB är under fusion med Sörman Information AB och bildar därigenom landets ledande företag för teknisk information och stödjande system för kundernas informationsförsörjning. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/08/20021108BIT00860/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/08/20021108BIT00860/wkr0002.pdf