Sörman erhåller kontrakt för eftermarknadssystem av bmw motorcyklar

Report this content

SÖRMAN ERHÅLLER KONTRAKT FÖR EFTERMARKNADSSYSTEM AV BMW MOTORCYKLAR th Pressrelease - October 19 2000 - Munich, Germany Sörman Information AB meddelar idag att man erhållit ett strategiskt viktigt uppdrag från BMW Motorcyklar. Sörman kommer att leverera informationssystemet TERES åt BMW Motorcyklar. Systemet är designat för att möta eftermarknadens krav på information. TERES baseras på neutrala format såsom SGML och XML vilket tillför en bred bas för framtida e-handelsapplikationer och medger exempelvis stor återanvändning av informationsmoduler. "Vi har undersökt många system på marknaden men konstaterat att endast Sörmans lösning täcker hela området eftermarknad." säger Jürgen Arens, BMW Motorcyklar. Peter Erhard, VD för Sörman Information GmbH säger "Tillsammans med en strategisk kund som BMW kan vi lyfta upp informationssystemen mot eftermarknaden till en högre nivå. Vår lösning kommer att reducera utvecklingstiden av e-handelsapplikationer till eftermarknaden. För ytterligare information kontakta: Mats Hultemark Koncernchef Sörman Information AB +46-470-72 70 00 +46 70 606 70 62 Peter Erhard VD Sörman Information GmbH +49-173-94 825 47 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/20/20001019BIT01120/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/20/20001019BIT01120/bit0002.pdf