Sörman expanderar och nyanställer

Report this content

Sörman expanderar och nyanställer En ökning av personalstyrkan med ca. 20% under år 2002 är möjlig tack vare ökad orderingång och efterfrågan på Sörmans tjänster och eftermarknadssystem. Sörman Information AB kommer att expandera med i storleksordningen 15-20 personer för att möta den ökade orderingången och det växande intresset för Sörmans tjänster och eftermarknadssystem. Försäljningsökningen under 2001 samt en mycket positiv prognos för år 2002 ligger till grund för denna expansion. "Redan idag kan vi konstatera att största tillväxten kommer att ske bland våra fordons- och försvarskunder. Dessutom börjar vår ökade satsning på nykundsförsäljning att bära frukt. Främst är det vårt helhetstänkande inom tjänster och system samt vår fokusering på att öka kundens marginaler som tilltalar", säger Henrik Thuresson stf. marknadschef. Det är huvudsakligen till kontoren i Växjö och Göteborg som rekrytering sker och det är främst högskoleingenjörer med elektronik- eller maskininrikting som erbjuds anställning. "Vi letar efter såväl nyutexaminerade som erfarna nya medarbetare och som har ett stort intresse för teknik och vill utvecklas tillsammans med oss. Rekryteringen av medarbetare har pågått kontinuerligt de senaste åren, och bara under förra året anställde vi 17 personer. Turbulensen i telekombranschen under 2001 innebar en ökad rekryteringsgrund för oss", säger personalchefen Fredrik Hall. För mer information kontakta Henrik Thuresson Fredrik Hall Stf. marknadschef Personalchef Tel. dir: 0470-72 70 74 Tel. dir: 0470-72 70 13 Tel. vxl: 0470-72 70 00 Tel. vxl: 0470-72 70 00 Mobil: 070-557 70 74 Mobil: 070-573 499 88 E-post: het@sorman.se E-post: fan@sorman.se Webb: www.sorman.se Webb: www.sorman.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/28/20020125BIT00810/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/28/20020125BIT00810/bit0001.pdf