Sörmlands Sparbank satsar i Flen

Nu återinviger vi bankkontoret i hjärtat av Flen, på Drottninggatan 1! Varmt välkommen på Öppet hus kl 15–18 torsdagen den 23 maj.

Sparbankens lokal i Flen har under vintern och våren helrenoverats i syfte att erbjuda kunderna en modern, trygg och trivsam bankupplevelse. Den nya lokalen är utformad för att passa dagens behov, och kunderna kan få hjälp med såväl bankärenden och guidning till digitala tjänster som finansiell rådgivning för både privatpersoner och företag.

– Valet att fortsätta som fullservicebank i Flen var enkelt. Vi värdesätter den personliga kontakten med kunderna och vi vet att efterfrågan på fysiska banktjänster fortfarande är stort, säger vd Sören Schelander.

Det bekräftas av en undersökning som Sparbankernas Riksförbund har låtit göra, som visar att 57 procent av svenskarna vill ha ett fysiskt bankkontor på sin ort.

Sörmlands Sparbank är sedan ett par år tillbaka den enda banken med kontor i Flens kommun. När många andra banker väljer att flytta sin service från fysiska mötesplatser till digitala kanaler väljer sparbanken att finnas kvar med bankkontor och mötesplatser i samtliga fem kommuner i verksamhetsområdet.

– Här står dörren öppen för alla som vill ha rådgivning och service på plats. Det digitala är en självklar del av vår verksamhet men vi fortsätter också att värna det fysiska mötet och de personliga relationerna, säger Sören Schelander.

Utöver traditionella banktjänster har sparbanken också ett starkt engagemang för det lokala samhället. Banken stöttar en mängd olika initiativ och projekt som gör bygden ännu bättre att leva och verka i – i samverkan med idrottsföreningar, kulturaktörer, kommuner och näringsliv.

– Vi strävar alltid efter att vara mer än bara en bank. Vi vill vara en partner för våra kunder och bidra till utvecklingen av det lokala samhället. Genom att investera i renoveringen av vår lokal i Flen visar vi vårt åtagande för orten och våra kunder här, och att vi vill fortsätta att bidra till utvecklingen av Flens kommun, säger Sören Schelander.

Under renoveringen har banken hållit till i tillfälliga lokaler en trappa ned i Violenhuset.

Torsdagen den 23 maj invigs den nyrenoverade, ordinarie lokalen med Öppet hus och bandklippning av vd.

Sören Schelander, vd

Anna Falk, marknads- och kommunikationschef