Sörmlands Sparbanks Års- och hållbarhetsredovisning för 2021 publicerad

Styrelsen för Sörmlands Sparbank har den 24 februari 2022 avgett Års- och hållbarhetsredovisningen för 2021. Årsredovisningen bifogas och finns även att hämta på www.sormlandssparbank.se

Hållbarhetsarbetet är en prioriterad del av bankens verksamhet och därför ingår hållbarhetsrapporteringen som en integrerad del i årsredovisningen.

– Som sparbank är såväl den lokala som den globala hållbarheten viktig för oss, och tillsammans med våra kunder kan vi göra stor skillnad, säger vd Sören Schelander och fortsätter:

– Bankens största påverkan på människor och miljö sker indirekt genom vår kreditgivning och våra kunders investeringar och betalningar, och genom att välja leverantörer som har tydliga strategier för ansvarsfull kapitalförvaltning kan vi säkerställa att våra kunder får ett brett urval av fond- och försäkringssparande som tar hänsyn till hållbarhet. Vi är övertygade om att affärer baserade på en hållbar ut­veckling dessutom ger våra kunder ett ökat mervärde.

Sören Schelander
Vd, Sörmlands Sparbank

Anders Hammarstedt
Ekonomi- & finanschef, Sörmlands Sparbank

anders.hammarstedt@sormlandssparbank.se

Sörmlands Sparbank ska offentliggöra denna information enligt Marknadsmissbruksförordningen (EU) nr 596/2014, lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden, lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument och Nasdaq Stockholms regelverk för emittenter. Informationen lämnades för offentliggörande den 25 februari 2022, kl. 09:00.