Sörmlands Sparbanks Års- och hållbarhetsredovisning för 2022 publicerad

Styrelsen för Sörmlands Sparbank har den 23 februari 2023 avgett Års- och hållbarhetsredovisningen för 2022. Årsredovisningen bifogas och finns även att hämta på www.sormlandssparbank.se

– Banken gör ett mycket fint resultat 2022 och vi ser att kunderna uppskattar vårt arbete. Under året har vi dessutom fortsatt att förenkla och förbättra kundupplevelsen. Resultatet är en ännu mer proaktiv rådgivningsmodell och ett helt samordnat och sömlöst kundcenter där vi tar emot och hjälper kunden i den kanal som kunden själv väljer, säger vd Sören Schelander.

Hållbarhet är en central och prioriterad del av Sörmlands Sparbanks verksamhet och hållbarhetsrapporteringen ingår därför som en integrerad del i årsredovisningen.

– Vårt hållbarhetsfokus ska genomsyra hela verksamheten och hållbarhetsfrågor integreras i våra affärsbeslut. Under 2022 tog banken ytterligare ett viktigt steg i hållbarhetsarbetet, när FN:s principer för ansvarsfull bankverksamhet signerades och banken upptogs som medlem i UNEP FI, det finansiella initiativet inom FN:s miljöprogram. Tillsammans med våra kunder kan vi göra stor skillnad på såväl lokal som global nivå, säger Sören Schelander.

Sören Schelander
Vd, Sörmlands Sparbank

Anders Hammarstedt
Ekonomi- & finanschef, Sörmlands Sparbank

anders.hammarstedt@sormlandssparbank.se

Sörmlands Sparbank ska offentliggöra denna information enligt Marknadsmissbruksförordningen (EU) nr 596/2014, lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden, lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument och Nasdaq Stockholms regelverk för emittenter. Informationen lämnades för offentliggörande den 23 februari 2023, kl. 14:00.