SOS är världsbäst på assistans

​Nordiskt ägda SOS International har för femte gången krönts till världens bästa verksamhet som tar sig an personlig akut assistans.

För femte gång på blott nio år har nordiskt ägda SOS International krönts till världens bästa assistans företag för reseförsäkrade. På ITIJ Industry Awards den 11 november i Istanbul vann SOS i kategorin ‘Assistance/Claims Handler of the year’. Utmärkelsen är den globala reseförsäkringsbranchens svar på filmbranchens Oscar.

Hitintills bästa högsäsongen
Sommarhögsäsongen har varit den bästa hitintills i assistansverksamhetens snart 50-åriga     historia, säger Bo Uggerhøj. Antalet uppringningar och ärenden har slagit alla rekord, men samtidig har svarstiden på telefoner och behandlingen varit nära på optimal. Även under våren med askmolnen, som överbelastade flera call centre, var SOS med under hela situationen och fick behandlat de många ärendena tillfredsställande.

Fem utmärkelser talar för sig själva
Verkställande direktör på SOS International, Bo Uggerhøj, skickar äran för den internationella hedern vidare till medarbetare, kunder och ägare. ”Fem utmärkelser talar för sig själva - dag efter dag och år efter år har våra medarbetare satt standarden i branchen. Och tillsammans med ägare och kunder, som tror på oss, har vi kunnat utveckla vår verksamhet”, säger Bo Uggerhøj.

För ytterligare information kontakta VD Bo Uggerhøj på mobil +45 20 16 58 50 eller direktör för SOS Travel Jan Sander på mobil +45 40 15 71 27.

SOS International a/s is the leading assistance organisation of the Nordic countries. Since 1961 SOS has rendered services and assistance on behalf of the majority of the Nordic insurance companies and it is owned by the leading Nordic insurance companies. The just under 700 employees of SOS represent 19 nationalities, which together master more than 30 different languages. SOS has a turnover of DKK 1.7 billion and is domiciled in Copenhagen with subsidiaries in Sweden, Norway and Finland. In addition, SOS has more than 20 local service offices all over the world. For further information please visit www.sos.eu