SOS International korad till världens bästa

För fjärde året i rad på bara sju år har den nordisk ägda assistansverksamheten SOS International korats som världens bästa inom sitt område.

Nordisk ägda SOS International med huvudkontor i Köpenhamn har för fjärde gången på sju år korats som bästa assistansorganisation för reseförsäkrade i kategorin ”Assistance/Claims Handler of the year”. Det skedde vid ITIJ Awards i Budapest den 14 november, där SOS på nytt kammade hem internationell seger.

Prisutdelningen arrangerades av den, som titeln avslöjar, globala branschtidningen International Travel Insurance Journal, som läses av fler än 20.000 branschfolk över hela världen. Priset, som räknas som den globala reseförsäkringsbranschens svar på filmbranschens Oscar, blev instiftat 2002 och SOS vann i år framför två stora europeiska assistansverksamheter.

Sätter standarden
Administrerande direktör på SOS International, Bo Uggerhöj, ser segern som en klapp på skuldran till både medarbetare, kunder och ägare.

Det är ett starkt område av verksamheter från hela världen. Flera av dem vi tävlar mot är mycket större än SOS, så naturligtvis är det mycket tillfredsställande, att vi faktiskt kan säga att vi sätter standarden för branschen, säger Bo Uggerhöj.

Växer i Norden
SOS International har under de senaste tre-fyra åren cementerat sin solida position i Norden. Det har skett dels genom utveckling av grundföretaget och dels genom nya produkter och uppköp i de nordiska länderna. Senast har SOS International övertagit danska Euro-Alarm och GMS (Global Medical Support) i Norge.

Ytterligare upplysningar kan fås genom kontakt till Bo Uggerhöj på mobil: +45 20 16 58 50 eller Jan Sander på mobil: +45 40 15 71 27.

SOS International a/s är Nordens ledande assistansorganisation. SOS har sedan 1961 förmedlat service och assistans på vägnar av majoriteten av de nordiska försäkrings¬bolagen och ägs av de 24 ledande nordiska försäkringsbolagen. Organisationens knappt 600 medarbetare representerar 19 nationaliteter, som tillsammans behärskar över 30 olika språk. SOS omsätter ca 1,3 miljarder DKK och har domicil i Köpenhamn med dotterbolag i Sverige, Norge och Finland samt 26 lokala representanter över hela jordklotet. SOS International erbjuder, utöver assistans, olika produkter och service inom bland annat efterlysning/övervakning, health care och crisis management. Mer information finns på www.sos.eu.

Taggar: