SOTI skapar nya möjligheter med stöd för Android Marshmallow

Report this content

SOTI lanserar stöd för Android Marshmallow, via Android for Work, direkt vid lansering

Göteborg – 1 oktober, 2015 - SOTI Inc., världsledande inom lösningar för Enterprise Mobility Management (EMM) och Bring Your Own Device (BYOD), lanserar idag stöd för det nya operativsystemet Android Marshmallow. SOTIs stöd för Android Marshmallow kommer inledningsvis finnas tillgängligt för kunder som använder lösningen Android for Work.

-        Med Android Marshmallow försvinner många av de hinder och säkerhetsbrister som företag tidigare upplevt, säger Carl Rodrigues, VD för SOTI.  Företag använder idag allt fler mobila enheter i sin verksamhet och genom att göra den senaste tekniken säker och enkel att använda kommer företagens IT-kostnader minskas samtidigt som användarupplevelsen förbättras.

Nya Android Marshmallow erbjuder bland annat; förbättrad säkerhet, enklare installation av Android for Work samt bättre kontroll över bl.a. POS-enheter (point-of-sale) och digital skyltning.

Tack vare SOTI MobiControls stöd för Android Marshmallow kommer företag bland annat få tillgång till följande nyckelfunktioner:

• Silent installation” - vilket gör det möjligt för IT-ansvariga att installera/avinstallera och uppdatera applikationer från distans, utan att mobilanvändaren behöver göra någonting.
  • Förenklad installation och hantering av VPN, applikationer, certifikat och behörigheter – Nu blir det ännu enklare förinstallera mjukvara i mobila enheter så att användarna kan börja använda enheten direkt när de plockat ut den ur förpackningen.
  • Förbättrad säkerhet – Med autentisering via fingeravtryck och säkrare uppstart av enheter via s.k. safe boot for Android Marshmallow förbättras säkerheten i de mobila enheterna ytterligare.
  • Behörighetskontroll – som gör att IT-administratörer kan anpassa användarnas behörighet i applikationerna.
  • Förbättrad distanshantering av systemuppdateringar – Nu kan mobila enheter konfigureras så att uppdateringar av Android OS sker automatiskt. Funktionen gör det även möjligt att senarelägga uppdateringar upp till 30 dagar så att IT-administratörer kan schemalägga uppdateringarna till de tider som passar dem bäst.

SOTIs långa erfarenhet av att arbeta med mobilitetslösningar i Android för företag bidrar till att man kan erbjuda avancerade lösningar som gör att företags mobila enheter kan användas på ett säkert sätt utan att användarupplevelsen försämras. Med SOTI MobiControl kan företag kontrollera hur deras Android-baserade enheter används och hur användarna hanterar data, vilket säkerställer att företagets information inte hamnar i fel händer.

För mer information om SOTIs stöd för Android Marshmallow, vänligen besök vår blogg. För ytterligare information om Android for Work från SOTI besök gärna www.soti.net/androidforwork.

Om SOTI Inc.
SOTI är världens ledande företag inom lösningar som hjälper kunder att hantera sina mobila enheter, saker och applikationer - Enterprise Mobility Management (EMM). Företaget har fler än 15 000 kunder och hanterar miljontals mobila enheter världen över. SOTIs lösningar och tjänster ger företag de verktyg som de behöver för att fullt ut kunna dra fördel av de möjligheter som mobiltetsutvecklingen medför. SOTI MobiControl är företagets flaggskeppsprodukt och den hjälper företag att optimera och säkra sin mobila arbetsstyrka oavsett vilken plattform som de använder. Därigenom kan anställda och företaget vara säkra på att de följer policys kring BYOD och andra mobilitetsrelaterade policys. SOTI erbjuder en heltäckande lösning som omfattar alla enheter, saker och operativsystem som de använder.

För ytterligare frågor:

Stephanie Lopinski