SOTI stödjer iOS 9 redan på lanseringsdagen

Report this content

Göteborg – 10 september, 2015 – SOTI Inc., världsledande inom lösningar för Enterprise Mobility Management (EMM) och Bring Your Own Device (BYOD), har presenterat stöd för iOS 9 redan från lanseringsdagen vilket gör att globala företagskunder kan dra nytta av fördelarna med iOS 9 direkt.

-        SOTI fortsätter arbeta tätt med Apple för att kunna leverera avancerade mobilhanteringslösningar till våra iOS-kunder som kör några av de största, mest komplexa iOS-installationerna globalt, säger Carl Rodrigues, VD för SOTI. Genom att stödja iOS 9 från dag ett ligger vi i framkant när det gäller att stödja företags ökade användning av mobila enheter.

Med SOTI MobiControl och iOS 9 skapas möjligheter för optimerad installering, konfigurering och applikationshantering som gör att det nu blir ännu enklare för företag att på ett säkert sätt hantera sina mobila enheter. För slutanvändarna kommer uppdateringen ge tillgång till funktioner för ökad produktivitet, integritet och säkerhet vilket gör att de kan arbeta på ett smartare sätt.  SOTI MobiControl gör det möjligt för IT-administratörer att säkra, hantera och optimera iOS – enheter som stödjer Apples företagslösningar Device Enrollment Program (DEP) och Volume Purchase Program (VPP).

MobiControls nya uppdatering gör att företag kan dra nytta av följande nyckelfunktioner från Apples senaste lansering:

• Restriktioner för användning av applikationer i företagsnätverk: Med restriktioner för användning av applikationer i företagsnätverk kan företag hantera användarnas dataanvändning och säkerställa att användningsvillkor följs.
  • Hantering av förinstallerade applikationer: Ökad kontroll över användarnas installerade applikationer gör att företagen slipper ställa krav på användarna att manuellt installera eller avinstallera applikationer.
  • Vitlista applikationer: Genom att kunna installera applikationer på distans, även utan tillgång till App Store, på de mobila enheter som företagen hanterar får företagen ökad kontroll och minskar nedladdningen av privata applikationer på företagsenheter.
  • ”Silent installation”: Med ”silent installation” kan företag installera applikationer på distans utan att användarna störs av notiser, även då enheten inte är satt i supervision-läge.
  • Verifiering av pålitliga applikationer: MobiControl kan konfigureras så att applikationer från pålitliga app-utvecklare kan installeras utan att användaren aktivt behöver godkänna leverantören.
  • Utökat stöd för Setup Assistant: Skräddarsy Setup Assistant för att begränsa konfiguration av Touch ID, Apple Pay, Zoom, Apple Watch och Android.

SOTI har lång erfarenhet av säker iOS-hantering och erbjuder hög säkerhet och avancerade funktioner för att företag ska kunna använda iOS på ett säkert sätt utan att tumma på användarupplevelsen. Med SOTI MobiControl för iOS-hantering får företagen tydlig kontroll över sina mobila enheter så att de kan säkerställa att känslig information inte hamnar i fel händer.

För mer information vänligen se vårt blogg-inlägg: www.soti.net/ios9blog

Om SOTI Inc.
SOTI är världens ledande företag inom lösningar som hjälper kunder att hantera sina mobila enheter, saker och applikationer - Enterprise Mobility Management (EMM). Företaget har fler än 15 000 kunder och hanterar miljontals mobila enheter världen över. SOTIs lösningar och tjänster ger företag de verktyg som de behöver för att fullt ut kunna dra fördel av de möjligheter som mobiltetsutvecklingen medför. SOTI MobiControl är företagets flaggskeppsprodukt och den hjälper företag att optimera och säkra sin mobila arbetsstyrka oavsett vilken plattform som de använder. Därigenom kan anställda och företaget vara säkra på att de följer policys kring BYOD och andra mobilitetsrelaterade policys. SOTI erbjuder en heltäckande lösning som omfattar alla enheter, saker och operativsystem som de använder.

För ytterligare frågor:

Stephanie Lopinski