BESLUTSUNDERLAG TILL ÅRSSTÄMMAN DEN 18 MARS

(NGM:GXCO)

Gexco har kallat till årsstämma torsdagen den 18 mars 2010, kl. 16.00, på Elite Palace Hotell,

St Eriksgatan 115 i Stockholm.

I det nu på www.gexco.se tillgängliga beslutsunderlaget avseende punkt 16 framgår att de teckningsoptioner som inte tecknas av ägare i Silver Resources Oy skall fördelas vederlagsfritt och pro rata på aktieägare i Gexco som är införda i aktieboken fredag den 26 mars 2010.

Om årsstämman beslutar enligt styrelsens förslag om förvärv av Silver Resources Oy medför detta att Gexco utan kostnad delar ut 2 520 000 teckningsoptioner, med löptid till den 31 mars 2011 och lösen pris 0,43 SEK per aktie, till de aktieägare som är införda i aktieboken den 26 mars. Detta medför att man för varje sjunde (7) aktie i Gexco erhåller en teckningsoption.

I kallelsen till årsstämman daterat den 18 februari i förslag till beslut under punkt 16 enligt har det felaktigt angivits avstämningsdag till den 12 mars 2010. Rätt dag är den 26 mars 2010.

Gexco meddelar vidare att Silver Resources Oy har publicerat hela rapporten för beräkning av mineralresurserna för Taivaljärvi enligt NI 43-101. Rapporten finns tillgänglig på www.silver.fi.

Stockholm den 10 mars 2010

Gexco AB (publ)

För ytterligare information kontakta:

Jon Fangel, VD Gexco, tel. 0046 735 310 035

Informationen i denna pressrelease är sådan som Gexco AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om börs- och clearingverksamhet och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen har lämnats för offentliggörande

den 10 mars 2010 kl. 14.00.