FLER DUKTIGA MEDARBETARE TILL GEXCO

Gexcos dotterföretag Bindal Gruver AS har från den 1 maj 2007 anställt Civilingenjör Mari Kristina Holthe som laboratorieingenjör med ansvar för provtagning och analyser. Mari Kristina är 27 år och är utbildad civilingejör från NTNU i Trondheim inom miljögeologi och kommer närmast från Rana Gruber AS i Mo i Rana.

Bindal Gruver har från den 1 juni anställt geolog Aleksander Kühn som prospekteringsgeolog i Bindal. Aleksander är 37 år och är teknologie doktor inom metamorf petrologi från universitetet i Olso. Aleksander kommer närmast från uppdrag som forskare inom petrologi.

Bindal Gruver har även anlitat Lars Egil Loe som ansvarig för strategisk planering och införande av rutiner för arbetsmiljö och säkerhet. Lars Egil biträder VD Trond Refseth i detta arbete. Lars Egil är 36 år och har en MBA (Master of Business Administration) från National University i Singapore. Lars Egil kommer närmast från Rio Doce Manganese Norway AS.

I Bindal Gruver har vi även anställt 4 personer som kommer att arbeta med sommarens kärnborrning.

MoMin AS har från den 1 april 2007 anställt geolog Perry Kaspersen som prospekteringsgeolog i Mofjellet. Perry är 58 år och är utbildad bergsingenjör från NTH (NTNU) i Trondheim. Perry kommer närmast från egen konsultverksamhet och har tidigare varit prospekteringschef på Sulitjelma Gruver. Perry kommer att ansöka om att bli Kvalificerad Person enligt SveMins regleverk. Perry ersätter Margethe Vik Gagama.

Arbetetet med att rekrytera en teknisk chef (CTO) till Gexco befinner sig i slutfasen.

Gexco kommer att fortsätta rekryteringsarbetet för att förstärka organisationen där vi närmast söker personer med kvalifikationer inom gruvbrytning och geologer med kunskap inom malmberäkningar.

Stockholm den 10 maj 2007

Gexco AB (publ)

För ytterligare information kontakta:

Jon Fangel, VD Gexco AB, telefon 00 46 735 31 00 35

Gexco ska genomföra undersökningar och utveckla fyndigheter innehållande guld i Skandinavien. Verksamheten skall bedrivas med långt tagna hänsyn till människor och miljö. Gexco har som mål att inom 3 år ha utvecklat Bindal Gruver till ett producerande guldföretag. En investering i en aktie i ett prospekteringsföretag är förenad med större risk än normala aktieplaceringar. Alla Gexcos prognoser bygger på antaganden som kan visa sig vara felaktiga.