SOTKAMO SILVER AB: Q2/2021 RESULTAT MEDDELANDE OCH WEBCAST

Meddelande: Stockholm den 8 juli 2021, klockan 16.30.

Sotkamo Silver AB publicerar Q2 / 2021-resultat den 15 juli 2021 runt kl. 08.45 CET. Webbsändningen till investerarna kommer att hållas den 15 juli 2021, klockan 10:00 finsk tid via ett Teams-möte.

Du kan anmäla dig till mötet på företagets webbplats på:

www.silver.fi/fi/sijoittajat/ilmoittaudu

Vi skickar registreringsinstruktioner och en länk till evenemanget till dem som har registrerat sig före evenemanget. Vänligen gör din registrering senast 14 juli 2021.

Presentationen ges på finska och materialet är på engelska. Presentation kommer att finnas tillgänglig efteråt på företagets hemsida: https://www.silver.fi/en/investors/presentations

Stockholm den 8 juli 2021

Sotkamo Silver AB

Erkki Kuronen, CEO

Erkki Kuronen, CEO, tel. +358 50 599 3539

De officiella meddelandena ges på svenska och det kan finnas skillnader i de översatta versionerna. I händelse av skillnader gäller den svenska versionen.

Sotkamo Silver har som affärsidé att utveckla och utvinna metallfyndigheter i Norden. Verksamheten bedrivs med långt tagna hänsyn till människor och miljö. Sotkamo Silver äger mineralfyndigheter i Finland. Bolagets huvudprojekt är Silvergruveprojektet i Sotkamo kommun.

Sotkamo Silver tillämpar SveMin:s och FinMin:s gemensamma rapporteringsregler för publika gruv- och prospekteringsbolag. Sotkamo Silver har valt att redovisa mineralresurserna enligt internationellt accepterade JORC- eller NI 43 101 koderna. Sotkamo Silver tillämpar International Financial Reporting Standards IFRS, såsom de antagits av den Europeiska Unionen.

Sotkamo Silvers tickerkod är SOSI på NGM Equity och SOSI1 på NASDAQ Helsinki.

ISIN-nummer för Sotkamo Silver AB:s aktier är SE0001057910.

Legal Entity Identifier (LEI) nummer: 213800R2TQW1OZGYDX93.

Läs mer om Sotkamo Silver på www.silver.fi

Företagets pressmeddelanden och finansiella meddelanden distribueras av Cision Sverige och finns på webbplatsen www.silver.fi

Taggar: