SOTKAMO SILVER AB: Q2/2022 RESULTAT MEDDELANDE OCH WEBCAST

Meddelande: Stockholm den 20 juli 2022, klockan 07.30.

Sotkamo Silver AB publicerar Q2 / 2022-resultat den 29 juli 2022 runt kl. 08.45 CET. Webbsändningen till investerarna kommer att hållas den 29 juli 2022, klockan 10:00 finsk tid via ett Teams-möte.

Du kan anmäla dig till mötet på företagets webbplats på:

www.silver.fi/fi/sijoittajat/ilmoittaudu

Vi skickar registreringsinstruktioner och en länk till evenemanget till dem som har registrerat sig före evenemanget. Vänligen gör din registrering senast den 27 juli 2022, klockan 15.00.

Presentationen ges på finska och materialet är på engelska. Presentation kommer att finnas tillgänglig på företagets hemsida: https://www.silver.fi/en/investors/presentations

Stockholm den 20 juli 2022

Sotkamo Silver AB

Erkki Kuronen, CEO

Erkki Kuronen, CEO, tel. +358 50 599 3539

De officiella meddelandena ges på svenska och det kan finnas skillnader i de översatta versionerna. I händelse av skillnader gäller den svenska versionen. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 20 juli 2022, klockan 07.30.

Sotkamo Silver har som affärsidé att utveckla och utvinna metallfyndigheter med långt tagna hänsyn till människor och miljö. Bolaget äger Silvergruvan i Sotkamo, var produktionen började i mars 2019. Dessutom har företaget mineralrättigheter till mineralfyndigheter som innehåller ädelmetaller och basemetaller i Finland.

Sotkamo Silver tillämpar International Financial Reporting Standards IFRS, såsom de antagits av den Europeiska Unionen.

Sotkamo Silvers tickerkod är SOSI på NGM Equity och SOSI1 på NASDAQ Helsinki.

ISIN-nummer för Sotkamo Silver AB:s aktier är SE0001057910.

Legal Entity Identifier (LEI) nummer: 213800R2TQW1OZGYDX93.

Läs mer om Sotkamo Silver på www.silver.fi

Företagets pressmeddelanden och finansiella meddelanden distribueras av Cision Sverige och finns på webbplatsen www.silver.fi

Taggar: