Sotkamo Silvers uppdaterade finansiella kalender för år 2024

Sotkamo Silver AB, börsmeddelande, 3.11.2023 kl. 14.00 finsk tid (13.00 CET)

Sotkamo Silvers uppdaterade finansiella kalender för år 2024

Sotkamo Silver publicerar sina finansiella rapporter år 2024 enligt följande:

• Bokslutskommuniké för 2023: 15 februari 2024
  • Årsredovisningen för 2023 senast den 2 april 2024
  • Delårsrapport januari-mars 2024: 30 april 2024 (datumet har ändrats efter publiceringen av den finansiella kalendern i Q3/2023 kvartalsrapporten)
  • Halvårsrapport januari-juni 2024: 26 juli 2024
  • Delårsrapport januari-september 2024: 25 oktober 2024

Bokslutskommuniké, halvårsrapporten och kvartalsrapporterna kommer att publiceras cirka kl. 09.00 finsk tid (08.00 svensk tid).

Årsstämman är planerad att hållas den 23 april 2024. Sotkamo Silvers styrelse kommer att kalla till årsstämman med ett separat börsmeddelande.

Tilläggsinformation:

Tommi Talasterä,
Koncerns ekonomichef (CFO), Sotkamo Silver
tommi.talastera@silver.fi

Om Sotkamo Silver

Sotkamo Silver är ett gruv- och malmprospekteringsföretag som utvecklar och utnyttjar mineralfyndigheter i Kajanaland i Finland. Sotkamo Silver stöder den globala utvecklingen mot grön omställningsteknik och producerar de metaller som behövs på ett ansvarsfullt sätt och genom att ta hänsyn till lokala intressenter.  Sotkamo Silvers huvudprojekt är en silvergruva i Sotkamo, Finland. Förutom silver producerar gruvan guld, zink och bly. Bolaget har även gruv- och malmprospekteringsrättigheter för mineralfyndigheter i närheten av silvergruvan i Kajanaland.  Sotkamo Silverkoncernen består av moderbolaget Sotkamo Silver AB och dess helägda finska dotterbolag (Sotkamo Silver Oy). Sotkamo Silver är noterat på NGM Main Regulated i Stockholm (SOSI), Nasdaq Helsinki (SOSI1) och Börse Berlin.

Läs mer om Sotkamo Silver på www.silver.fi/sv/