INBJUDAN TILL INVESTERARPRESENTATION AV SOUND DIMENSION (AIFI):

När: Torsdagen den 8:e september kl 15.00.
Plats: Takterassen STIM-huset, Hornsgatan 103, Stockholm
Anmälan: Senast den 6 september via connect@sounddimension.se
Om du vill veta mer men inte har möjlighet att komma, skriv gärna till connect@sounddimension.se

Kom och lyssna! Under tillställningen demonstreras AiFi-tekniken live och Sound Dimensions VD Thomas Bergdahl presenterar en uppdatering om de kommersiella framstegen med licens- och distributionspartners. Bolaget bjuder på dryck och tilltugg.

ETT STARKT MOTTAGANDE

Före sommaren så demonstrerade Sound Dimension sin AiFi teknik både i Köpenhamn och i Stockholm. Mottagandet från publiken var fantastiskt. Med mottot "Hearing is believing" visade bolaget hur tio eller fler Iphones i grupp samt i kombination med Bluetooth-högtalare kan synkroniseras och optimeras för att ge en enormt kraftfull ljudbild. Ta vilken Iphone eller Bluetooth-högtalare som helst, var som helst, när som helst – anslut och enheten blir optimerad av AiFi, Artificiell Intelligens High Fidelity. Publikens gensvar (i Köpenhamn) visar att detta inte bara är på riktigt, utan att tekniken också är väldigt imponerande och intressant för målgruppen. Se videon med reaktioner här: [länk]. Varmt välkommen till veckans event i Stockholm där du kan uppleva det själv.

Thomas Bergdahl, vd

e-post: tb@sounddimension.se

tel 076-601 05 31

Kort om Sound Dimension:
Sound Dimension har utvecklat patenterade och prisbelönta tekniska lösningar som kombinerar ljudteknik och artificiell intelligens (AI). Företaget utvecklar, säljer och licensierar sin AiFi-teknik (förkortning för Artificial Intelligence Fidelity) för att göra det möjligt för alla tillgängliga högtalare att ansluta – oavsett märke, eller typ – till en enhetlig ljudupplevelse, optimerad av AI. Målsättningen är att AiFi kommer att etablera en ny de facto-standard för ljud. Sound Dimension grundades 2013 och har sitt huvudkontor i Karlstad. Bolaget noterades på Spotlight Stock Market i oktober 2021 (Ticker: SOUND).