Nu möjliggörs en bättre musikströmning

Sound Dimension har tidigare gått ut med att de levererar en lösning som gör det möjligt att koppla ihop användarnas mobiltelefoner för att spela musik tillsammans. Nu tar de, i samarbete med kunden Melodies, musikupplevelsen ett steg längre genom att det även blir möjligt att ansluta Bluetooth-högtalare till surroundljudet som skapas då användarna kopplar ihop sina mobiltelefoner.

Med mobiltelefonerna som nav synkroniseras ljudet mellan alla enheter och skapar en ännu kraftfullare ljudbild. Oavsett om det är ett litet sällskap i en båt eller ett stort spontant strandhäng, kan användarna nu njuta av musik tillsammans med enastående ljudkvalitet.

• I normalfallet räcker det gott för de flesta användare att få ljudet direkt ur sina mobiltelefoner då de spelar tillsammans. Men om man vill ha rejält med kräm i ljudet kan nu användare slå på en eller flera bluetooth-högtalare som då synkar sitt ljud med mobilerna, säger Rickard Riblom, vd Sound Dimension.

Den innovativa lösningen erbjuder inte bara en förbättrad musikupplevelse, utan även en smart affärsmodell för Melodies. När vänner ansluter sig för att spela musik tillsammans laddar de ner Melodies-appen. Är det ett strandhäng kan många nya användare komma in i tjänsten direkt.

• Som ny på marknaden vill vi att många ska testa vår tjänst och vi är säkra på att många kommer stanna kvar då vi har en bra app till ett konkurrenskraftigt pris, säger Melodies vd Ludwig Ekström.
  • Vi får nu in i denna leverans en lösning som fungerar för alla olika användarsituationer. Vissa vill ha musik då de spelar basket eller joggar och andra på bryggan eller skärgårdsön. Vi låter användarna bestämma var, vi skapar värde med en fantastisk användarupplevelse som även driver tillväxt för vår kund, avslutar Rickard Riblom.

En av Melodies produkter, som snart annonseras brett i Sverige, kommer att erbjuda strömningstjänsten till 1,7 miljoner potentiella användare för en kostnad om 40 kr per månad.

För mer info:

Sound Dimensions, https://sounddimension.se/

Rickard Riblom, rr@sounddimension.se, +46 70 444 2479

Melodies, https://www.melodies.solutions/

Ludwig Ekström: ludwig.ekstrom@melodies.se, +46 70 843 3628

Om Melodies Solutions International AB

Melodies Solutions är en ledande leverantör av innovativa musiklösningar för företag och organisationer som vill öka kundengagemang via musik. Företaget erbjuder ett brett utbud av tjänster, inklusive utveckling av musikappar, skapande av spellistor och musiklicensiering.

Om Sound Dimension AB