Sound Dimension meddelar utfall av teckningsoptioner av serie TO 4 och TO 6

Sound Dimension AB ("Sound Dimension" eller "Bolaget") meddelar idag utfall av utnyttjandet av teckningsoptioner TO 4 och TO 6 ("TO 4", ”TO 6”). Nyttjandeperioden för teckningsoptionerna avslutades den 26 juli 2024 och totalt nyttjades 21 458 924 optioner, vilket motsvarar cirka 60 procent av det totala antalet TO 4 och TO 6, vilket tillför bolaget cirka 1 070 000 SEK före emissionskostnader.

Teckning av aktier med stöd av TO4 och TO6 kunde ske från och med den 15 juli 2024 till och med den 26 juli 2024. En (1) teckningsoption, oberoende av serie, gav innehavaren rätten att teckna en (1) ny aktie till en teckningskurs om 0,05 SEK per aktie. Antalet aktier i bolaget uppgår efter konverteringen av teckningsoptionerna till 109 766 980 aktier och aktiekapitalet uppgår till 1 097 669,80 SEK. Utnyttjandet av teckningsoptionerna medför en utspädning om cirka 24 procent. De totala emissionskostnaderna uppskattas uppgå till cirka 130 000 SEK

”Vi är glada över det starka förtroende som våra aktieägare fortsätter att visa. Vår produkt, som nu introduceras på marknaden, får med kunden inte bara bevis på att den fungerar och att vi kan leverera till en strömningstjänst, utan produkten kan nu även leverera konkreta data på hur mycket användartillväxt den skapar för våra kunder strömningstjänsterna – ett av de viktigaste värden vi erbjuder då vi säljer produkten. Det nya kapitaltillskottet ger oss också en förlängd finansieringshorisont, vilket ger oss utrymme att förhandla med flera intresserade parter. Vi har nu fullt fokus på implementering och ytterligare försäljning, och ser en rejäl potential i framtida avtal med större kunder” säger Rickard Riblom, VD för Sound Dimension.

Rådgivare
I samband med Företrädesemissionen har Bolaget anlitat Skill Advokater AB som legal rådgivare, Hagberg & Aneborn Fondkommission AB som emissionsinstitut och Amudova AB som regulatorisk rådgivare.

Denna information är sådan som Sound Dimension AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2024-07-29 15:26 CET.

För mer information om Sound Dimension AB, vänligen kontakta:

Rickard Riblom, VD Sound Dimension AB

E-mail: rr@sounddimension.se