Elite Hotels utvecklar musikkoncept tillsammans med Soundtrack Your Brand

Report this content

Stockholm, 17 juni, 2015 - Soundtrack Your Brand, en musikstreamingtjänst för företag som, med hjälp av Spotify, ger stora och små företag åtkomst till musikens förmåga att stärka varumärken, har idag tecknat ett avtal för att tillsammans med Elite Hotels förhöja upplevelsen för hotellgäster på alla 31 hotell över hela Sverige.  Genom en integrerad, centralt styrd musiklösning som möjliggör att olika delar av hotellen strömmar rätt musik, på rätt plats, vid rätt tid, stärks Elite Hotels varumärke och verksamhet.

Musiklösningen, som är byggd på Spotify Business, levereras av Soundtrack Your Brand och ger stora och små företag, främst inom handels- och hotellsektorn, möjlighet att ta tillvara musikens förmåga att förstärka varumärken och upplevelser.

-          Det är väldigt spännande att få hjälpa Elite Hotels att skapa en nationell musikidentitet och ta ett helhetsgrepp för kedjans alla hotell i Sverige. Det är i sådana sammanhang som Soundtrack Your Brand kan visa sin fulla potential och vi ser fram emot att få samarbeta med ett så välrenommerat varumärke som Elite Hotels, säger Ola Sars, vd och grundare, Soundtrack Your Brand.

Elite Hotels blir en föregångare när de, som första hotellkedja i världen, använder Spotify Business för att strömma musik till många tusentals dagliga hotellgäster och samtidigt säkerställer att detta sker på ett ansvarsfullt sätt där rätt musikentreprenörer får rätt kompensation för sitt arbete.

-          Elite Hotels har alltid gästen i fokus och vår strävan är att ge våra gäster en totalupplevelse som de gärna och ofta återvänder till.  Musik är en viktig komponent för att skapa denna upplevelse och med Soundtrack Your Brands expertis kommer vi kunna ge våra gäster det där lilla extra, säger Bicky Chakraborty VD, grundare och ägare av Elite Hotels of Sweden.

För mer information:

Oscar Karlsson
Brunswick Group
syb@brunswickgroup.com
Tel +46 (8) 410 32 180

Om Soundtrack Your Brand
Soundtrack Your Brand är en musikstreamingtjänst för företag, grundat tillsammans med Spotify, som ger stora och små företag åtkomst till musikens förmåga att stärka varumärken. Med sin flexibla tjänst Spotify Business erbjuder Soundtrack Your Brand en komplett musiklösning för företagskunder, passande allt från stora kedjor till lokala butiker. Genom att kombinera innehåll, planering och marknadsföring, uppbackad av Spotifys katalog, och en enkel betalningsmodell som förenklar arbetet med musikrättigheter, är Soundtrack Your Brands tjänst Spotify Business det bekymmerslösa sättet att skapa värde genom att koppla samman varumärken och fans. www.soundtrackyourbrand.com

Om Elite Hotels
Elite Hotels of Sweden är Sveriges största privatägda hotellkedja och har i dag 31 hotell på 21 orter i Sverige – från Malmö i söder till Kiruna i norr. VD, grundare och ägare är Bicky Chakraborty. Elite Hotels of Sweden sysselsätter cirka 4000 medarbetare. Koncernen omsätter över 2 miljarder kronor årligen och inkluderar utöver hotellverksamheten även gastropubkedjan The Bishops Arms med 40 enheter. Mer information om Elite Hotels finns på www.elite.se/