• Spago/

Idag inleds handeln av Spago Nanomedicals aktie på Nasdaq First North Growth Market

Med start idag handlas Spago Nanomedicals aktie på Nasdaq First North Growth Market under kortnamnet ”SPAGO”.

”Att underlätta hälsovård och rädda liv bör alltid vara en god investering. På Spago Nanomedical är vi fast beslutna att förbättra behandling och diagnostik av livshotande sjukdomar, samtidigt som vi bygger vår affär. Listningen på Nasdaq First North Growth Market är för oss en språngbräda för fortsatt värdeskapande för våra ägare och med tiden för patienter med cancer. Det markerar starten på nästa kapitel för Spago Nanomedical”, säger VD Mats Hansen.

För ytterligare information, vänligen kontakta Mats Hansen, VD Spago Nanomedical AB, +46 46 811 88, mats.hansen@spagonanomedical.se.

Spago Nanomedical AB är ett svenskt nanomedicinbolag i klinisk utvecklingsfas. Bolagets utvecklingsprojekt bygger på en patenterad plattform av polymera material med unika egenskaper som kan möjliggöra mer precis diagnos och behandling av solida tumörer. Spago Nanomedicals aktie är listad på Nasdaq First North Growth Market (kortnamn: SPAGO). För mer info, se www.spagonanomedical.se.

FNCA Sweden AB är bolagets Certified Adviser, +46 8 528 00 399, info@fnca.se.