• Spanair/

Spanair utökar sina operationer mellan Spanaien och Skandinavien för att hjälpa strandsatta Sterling passagerare

• Spanair följer SAS policy och hjälper strandsatta Sterling passagerare

• Spanair sätter in deras största flygplansmodell (Airbus 321) på deras avgångar från/till Skandinavien för att ge strandsatta Sterling passagerare möjlighet att kunna resa hem

• Spanair kommer att utöka med fler avgångar de kommande dagarna för att öka platstillgången för de spanska och skandinaviska kunderna

• Spanair kommer att utöka med extra dagliga avgångar från och med nästa sommar

Palma de Mallorca, 29th october 2008. Spanair har valt att följa SAS policy gällande Sterlings strandsatta passagerare och erbjuder därför sina lediga platser idag och imorgon till Sterling-passagerar med en giltig biljett (exklusive skatter/avgifter, samma vilkor som SAS). Observera att det finns bara tillängligt ett mycket begränsat antal platser de närmaste dagarna.

I ljuset a denna olyckliga situation har Spanair beslutat att sätta in deras största flygplansmodell (Airbus 321) på deras avgångar mellan Spanien och Skandinavien. Med denna extra kapacitet hoppas Spanair kunna hjälpa strandsatta Sterling passagerare som inte har möjlighet att återvända med deras ursprungliga flyg.

Dessutom studerar Spanair möjligheten att sätta in extra avgångar de kommande dagarna vilket betyder att det kommer att finnas fler platser till försäljning på Spanairs ordinare rutter (mer information på www.spanair.se):

• Köpenhamn – Barcelona
• Köpenhamn – Madrid
• Köpenhamn – Malaga
• Stockholm – Barcelona
• Stockholm – Madrid

Från och med nästa sommar har Spanair beslutat att sätta in extra dagliga avgångar på följande rutter:

• Köpenhamn – Barcelona: 1 extra daglig avgång (från nuvarande 2 till 3 dagliga avgångar)
• Köpenhamn – Malaga: 1 daglig avgång (dagligen + 2 extra avgångar under helgen)

Spanair
Spanair was founded in 1986 and since April 2003 it has been part of the Star Alliance, a global network of the world's largest and most prestigious airlines.