#coronakampen är igång!

I oroliga tider måste vi hjälpas åt. För att kunna erbjuda extra stöd där det behövs har Sparbanken Rekarne initierat Coronakampen.

I projektet ryms allt från att hjälpa de som inte kan uträtta sina vardagliga sysslor till att stötta föreningar och kulturpersoner som lider ekonomiskt. I Coronakampen samarbetar banken med företag, föreningar och andra organisationer; med gemensamma krafter arbetar de för att göra situationen i Eskilstuna och Strängnäs kommuner lite bättre. På bankens hemsida kan du se alla partners som är med och gör detta möjligt.

Underlätta för riskgrupper
Tillsammans med olika idrottslag, utvalda dagligvaru- och bilhandlare försöker banken hjälpa personer i riskgrupper att handla och få varor hemlevererade.

Lokala restauranger
I projektet ingår även att stötta utvalda lokala restauranger, genom att låta dem tillaga matpaket som levereras till behövande grupper i samhället.

Lokala kulturarbetare
Lokala artister är en grupp som har det svårt med bland annat inställda spelningar och därmed utebliven inkomst. Banken går därför in och stöttar några av dem och presenterar löpande fler detaljer – både på den egna hemsidan och sina konton på sociala medier.

På Sparbanken Rekarnes uppdrag genomförs dessutom spelningar utanför vårdhem i Eskilstuna och Strängnäs kommuner.

Lokala insatser
Banken ger extra stöd till utvalda lokala stödlinjer och till sommaren engagerar de sig i sysselsättningsprojekt för unga vuxna som leder till bra sommarlovsaktiviteter för barn.

Följ och var en del av Coronakampen på banken.se/coronakampen
#coronakampen