Sparbanken Rekarne byter vd

Sparbanken Rekarne byter vd då Annika Helg på eget initiativ väljer att lämna banken. Arbetet att rekrytera hennes ersättare har inletts. Styrelseledamoten Jakob Nordin, som har en betydande bankerfarenhet, går in som tillförordnad vd tills en permanent lösning är på plats.

”Sparbanken Rekarne har under Annika Helgs ledning fortsatt att utvecklas till en av Sveriges mest framgångsrika Sparbanker. Bankens finansiella ställning och resultat har fortsatt stärkts under hennes tre år som vd. Sparbanken Rekarne kommer fortsatt att vara en stark och stöttande bank för våra kunder även under denna lågkonjunktur”, säger Peter Wall, styrelseordförande Sparbanken Rekarne, och fortsätter:

”Arbetet att hitta en ny vd har inletts. Fokus blir att fortsätta utvecklas som en sparbank som stöttar lokala företag, föreningar och invånare.”

Annika Helg står till bankens förfogande under kommande sex månader.

”Jag är stolt över det jag tillsammans med våra medarbetare åstadkommit under mina tre år som vd. Vi har byggt en av Sveriges främsta sparbanker. Ett arbete jag är säker på kommer att fortsätta när jag nu väljer att gå vidare”, säger Annika Helg, avgående vd Sparbanken Rekarne.

För ytterligare information:
Peter Wall, styrelseordförande Sparbanken Rekarne AB
Tel 070 – 752 82 00

Sparbanken Rekarne är en lokal bank, verksam i Eskilstuna och Strängnäs kommuner. Banken ägs till hälften av den lokala Sparbanksstiftelsen Rekarne, den andra halvan ägs av Swedbank. Sedan 1996 har banken och stiftelsen tillsammans satsat cirka 350 miljoner kronor på lokal utveckling.

Vi är marknadsledande i vårt marknadsområde Eskilstuna, Strängnäs och Mariefred. Vår målsättning är att bidra till hållbara kommuner och ett starkt näringsliv.