Sparbanker utvecklar framgångsrikt samarbete

Tre geografiskt närliggande sparbanker fördjupar sitt goda samarbete ytterligare när Bergslagens Sparbank nu förvärvar en tredjedel av Portfolio Försäkra. Portfolio ägdes tidigare till lika delar av Sparbanken Rekarne och Sparbanken Västra Mälardalen.

Portfolio Försäkra erbjuder kvalificerad, skräddarsydd rådgivning och förmedling av försäkringar och finansiella produkter.

– Portfolio Försäkras mål är att förenkla kundens vardag, erbjuda bra och trygga placerings- och försäkringslösningar för företag och privatpersoner – med kundens unika behov och förutsättningar som utgångspunkt, säger Mikael Bohman, VD på Sparbanken Västra Mälardalen.

Portfolio Försäkra bistår även med stöd vid generationsskiften och pensionsanalyser. Förutom att de samarbetar med flertalet av de svenska försäkrings- och fondbolagen arbetar de även med ett antal utländska försäkringsbolag.

– Vi är mycket nöjda med förvärvet och ser fram emot ett fortsatt gott samarbete med Portfolio Försäkra, Sparbanken Västra Mälardalen och Sparbanken Rekarne, säger Cecilia Jeffner, VD på Bergslagens Sparbank och får medhåll av Sparbanken Rekarnes VD Mats Bengtsson:

– Att vi tre Sparbanker, som geografiskt gränsar till varandra, gemensamt arbetar för att ge våra kunder högkvalitativa försäkringslösningar känns som ett fantastiskt samarbete, avslutar Mats Bengtsson.

Mikael Bohman, VD Sparbanken Västra Mälardalen
Telefon 0221–344 58
Mobil 070–556 52 35
E-post mikael.bohman@sparbankenvm.se