Succé på många sätt för Eskilstunas Stadsmissions Varmt om hjärtat-insamling

I somras genomförde Eskilstuna Stadsmission Varmt om hjärtat-insamlingen Ett kittlande sommarlov för att kunna erbjuda barn i ekonomiskt utsatta familjer en roligare sommar. Projektet visade sig snabbt vara lyckat då de på rekordtid fick in de pengar som de behövde.

Ett företag som engagerade sig särskilt mycket var Clarion Collection Hotell Bolinder Munktell. När hotellchefen Helena von Porat blev kontaktad av Eskilstuna Stadsmission kände hon direkt att detta var något som de skulle stötta. De donerade en stor summa pengar för att de utsatta familjerna skulle kunna få fortsatt stöd, även efter sommaren. Dessutom fick projektet en härlig bonus i att hotellet anställde Peter Bohman, en av deltagarna under Ett kittlande sommarlov, som ny vaktmästare.

Om varmt om hjärtat:
Varmt om hjärtat är en crowdfunding-portal som verkar för att fler projekt i Eskilstuna och Strängnäs kommuner ska kunna förverkligas. Övertygelsen är att fler både vill och kan bidra till den lokala utvecklingen. Tjänsten tillhandahålls av Rekarne Funding, ett helägt dotterbolag till Sparbanken Rekarne.