Valberedning inför årsstämman 2017

Swedbank Sjuhärad AB:s årsstämma kommer att hållas tisdagen den 21 mars 2017 i Borås. Valberedningen består av följande personer: Per-Olof Petersson, utsedd av Sparbanksstiftelsen Sjuhärad tillika valberedningens ordförande; Eva de Falck, utsedd av Swedbank AB samt Paul Frankenius styrelseordförande i Swedbank Sjuhärad AB.

Valberedningens uppdrag är att bereda och lämna förslag till årsstämman 2017 om val av stämmoordförande, ordförande i styrelsen, övriga ledamöter i styrelsen samt revisor. Valberedningen kommer också att lämna förslag till styrelse- och revisionsarvoden samt förslag till arbetsordning för valberedning inför årsstämman 2018.

Valberedningens förslag kommer att presenteras i kallelsen till årsstämman och på bankens hemsida.

För ytterligare information:

Anders Filipsson Clareving, bolagsjurist, Swedbank Sjuhärad AB, tfn 033-16 67 86

Swedbank Sjuhärad AB (publ) ska offentliggöra denna information enligt Marknadsmissbruksförordningen (EU) nr 596/2014, lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden och/eller Nasdaq Stockholms regelverk för emittenter. Informationen lämnades för offentliggörande den 5 januari 2017 kl 08.00.