Sparbanksstiftelsen Skaraborg firar 20 år av lokalproducerad samhällsnytta

I år är det 20 år sedan Sparbanksstiftelsen Skaraborg såg dagens ljus. Med uppgifterna att äga en bank med lokal förankring och bidra till tillväxt och utveckling inom bankens verksamhetsområde har stiftelsen under 20 år delat ut mer än 215 miljoner kronor till små som stora projekt i de fyra verksamma kommunerna. Samtidigt fyller sparbanksidén 200 år i Sverige. Det ska vi fira.

Välkommen på en pressträff där vi berättar om vårt samhällsengagemang och vad som händer under jubileumsåret.

Datum och tid: 9 mars klockan 11.30

Plats: Plan 4, Sparbanken Skaraborg i Skara, ingång från Skaraborgsgatan 21

Deltar gör Liselotte J Sterneborn, ordförande Sparbanksstiftelsen Skaraborg och Patrik Meijer, VD Sparbanken Skaraborg.

Välkommen!

Hanna Wallgren, kommunikationsstrateg
079-341 36 62, hanna.wallgren@sparbankenskaraborg.se

Sparbanksstiftelsen Skaraborg bildades år 2000 när Skaraborgs Läns Sparbank ombildades till aktiebolag och blev samtidigt ensam ägare till Sparbanken Skaraborg. Stiftelsen ska främja sparsamhet genom att som aktieägare i Sparbanken Skaraborg AB verka för att sparbanksrörelsens grundläggande idéer och värderingar bevaras och utvecklas. Företrädesvis inom bankens verksamhetsområde som är Skara, Vara, Götene och Essunga kommuner. Genom utdelning från banken kan stiftelsen lämna bidrag som främjar sparbankens och verksamhetsområdets utveckling.