Hur säkras julklappsinvesteringen?

Report this content

Julhandeln 2009 slog återigen rekord och på många barn & tonåringars önskelista stod elektronikprylar som mp3-spelare och mobiltelefon. Elektronikhandeln sålde enligt Svensk Handel fler prylar än någonsin men hur ser konsumenten till att investeringarna som lades under granen 2009 räcker hela 2010? Mobiltelefonen fungerar som en viktig länk mellan föräldrar och barn, men tappas ofta bort. Nu lanserar säkerhetsföretaget SpärrService Trygghetspaketet som underlättar för barn och unga mellan 7 och 15 år att få tillbaka borttappade värdesaker.

Ett av förra årets mest populära hårda paket var en mobiltelefon till barnen. Dock en för hushållets kostsam investering. SpärrService vill med Trygghetspaketet som bland annat består av stöldskyddsmärkning, spärrservice och nyckelbricka öka chanserna för barn och unga att återfå borttappade ägodelar. Efter många år i branschen har SpärrService märkt att det finns en vilja hos Svenska folket att återlämna borttappade ägodelar, bara vi vet vart vi ska vända oss. – Med Trygghetspaketet hoppas vi kunna underlätta för barn och unga att hålla koll på sina värdesaker och exempelvis slippa stå utan mobiltelefon när den behövs som mest. Stöldskyddsmärkning hjälper även upphittaren att lämna tillbaka den upphittade ägodelen i rätta händer. I den ålder då föräldrarna oroar sig för sina barn som mest är barnen också som mest benägna att tappa sina ägodelar. Trygghetspaktet ska fungera som ett extra stöd i många föräldrars redan oroliga vardag, säger Daniel Elfvendahl, VD för SpärrService. Daniel Elfvendahl får medhåll från Katerina Janouch, författare till boken Tonår – vägen till vuxenlivet: – Om barnet till exempel går ensamt till och från kompisar och skola är mobilen ett utmärkt redskap både för barnet och för oroliga föräldrar. Dock om barnet är litet, så kommer mobilen eller hemnyckeln eller vilken ny ägodel det nu kan vara förmodligen någon gång att slarvas bort.

Taggar: