Fusionsprocessen SPCS-Gruppen/Visma

Fusionsprocessen SPCS-Gruppen/Visma Denna information lämnas med hänvisning till börsinformation av den 7 februari 2001 rörande det integrationsavtal som ingåtts mellan SPCS- Gruppen ASA och Visma ASA. Styrelserna i Visma ASA och SPCS-Gruppen ASA har med hänvisning till sitt integrationsavtal kommit överens om en fusionsplan, som kommer att läggas fram för behandling av respektive företags bolagsstämmor. Av fusionsplanen framgår att man har valt en något annorlunda transaktionsmodell än den som presenterades i integrationsplanen. Den påverkar dock inte fusionsvederlaget. Verksamheten i SPCS-Gruppen ASA förutsätts att överföras som ett helägt dotterbolag före fusionens ikraftträdande. Ett villkor för att fusionen ska genomföras är att Finansdepartementet i Oslo godkänner att fusionen kan genomföras med skattemässig kontinuitet. Fusionsplanen har i dag skickats till såväl Oslo Börs som till OM Stockholmsbörsen och kommer inom kort även att sändas till aktieägarna i de båda bolagen. Bolagstämmorna förväntas kunna ta ställning till fusionsplanen under maj månad. Kallelse till bolagsstämma samt prospekt rörande fusionen kommer att skickas ut till aktieägarna i förväg och i enlighet med de tidsfrister som gäller. För ytterligare information kontakta SPCS-Gruppens koncernchef Hans Christian Qvist, telefon +47 2315 8165, mobil +47 9288 2000 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/21/20010321BIT00550/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/21/20010321BIT00550/bit0001.pdf