SPCS-Gruppen godkänner fusion med Visma

SPCS-Gruppen godkänner fusion med Visma Planen till fusion mellan SPCS-Gruppen ASA och Visma ASA godkändes i dag enhälligt vid SPCS-Gruppens bolagsstämma i Oslo. Motsvarande beslut togs på torsdagen av bolagsstämman i Visma. Det innebär att arbetet med fusionen fortsätter enligt den plan som fastställdes i mars i år. Fusionen görs i enlighet med den norska allmennaksjelovens bestämmelser om likvärdiga parter med Visma ASA som det övertagande bolaget. SPCS- Gruppen ASA överlåter i och med fusionen alla sina tillgångar, rättigheter och förpliktelser till Visma ASA mot att aktieägarna i SPCS- Gruppen ASA som vederlag mottager aktier i Visma ASA. Fusionen får räkenskapsmässig verkan fr o m 1 januari 2001 och ska vara helt genomförd kring den 20 juli 2001. Det nya bolaget får drygt 600 anställda och en förväntad omsättning i år på 800 miljoner norska kronor. I enlighet med styrelsens förslag beslutade bolagsstämman i SPCS-Gruppen ASA att inte lämna någon aktieutdelning för år 2000. För ytterligare information kontakta SPCS-Gruppens koncernchef Hans Christian Qvist, telefon +47 2315 8165, mobil +47 9288 2000 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/27/20010427BIT01480/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/27/20010427BIT01480/bit0002.pdf