SPCS skatteexperter har räknat ut din skatt nästa år

SPCS skatteexperter har räknat ut din skatt nästa år Skatten sänks med ungefär 200 kronor i månaden nästa år för den som tjänar 24 000 kr eller mer. För dem med lägre månadsinkomster stannar skattesänkningen på 100 till 200 kronor - för hela året. Det visar uträkningar som Scandinavian PC Systems skatteexperter gjort. - Systemet för skatteuttaget är så komplicerat att knappast någon klarar av att räkna ut sin egen skatt med papper och penna - det enda vettiga är att ta hjälp av ett datorprogram, säger Jan-Erik W. Persson, en av skatteexperterna bakom SPCS Skatteprogram. SPCS Skatteprogram, som är Sveriges mest sålda skatteprogram för privatpersoner och företag, kommer nästa månad i 2002 års utförande med nytt utseende och ännu mer lätthanterligt. Först ut är Special- och Proffsversionerna, senare i höst kommer även versionen för privatpersoner i det nya utförandet. SPCS Skatteprogram är användbart året om. Att göra deklarationen är bara en sak som programmet klarar. Under resten av året kan det användas till en hel rad privat- och företagsekonomiska beräkningar. Bilkalkyler, husförsäljning, inkomst- och uttagsplanering i företag m m. Dessutom ger programmets aktiehanterare fortlöpande kontroll över aktie- och fondaffärer med möjlighet till dagliga kursuppdateringar via Internet. Nyhetsartikeln "Så blir din nya skatt nästa år" bifogas för fri publicering. För mer information kontakta Peter Samuelsson, produktansvarig för SPCS Skatteprogram på tel 0470-70 60 00 eller via e-post peter.samuelsson@spcs.se Övrigt informations- och pressmaterial kan beställas via e-postadressen pressinfo@spcs.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/14/20010814BIT00830/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/14/20010814BIT00830/bit0002.pdf