SPCS sluter avtal med Föreningssparbanken

SPCS sluter avtal med Föreningssparbanken Scandinavian PC Systems har slutit samarbetsavtal med Föreningssparbanken. Avtalet innebär att bankens kontor får möjlighet att använda SPCS-program i sin verksamhet. I ett första skede riktar sig erbjudandet till de Fristående Sparbankerna. Nästa steg blir att introducera programmen i Föreningssparbankens hela organisation. Samarbetsavtalet omfattar programmen SPCS Skatt Proffs, som ska användas för rådgivning och deklarationsservice i bankkontoren, och SPCS Administration 200, som kontoren ska använda när de erbjuder sina kunder bokföringsstöd. - En noggrann utvärdering av jämförbara programvaror på marknaden, som genomfördes av våra jurister för en tid sedan, utföll till SPCS fördel, säger Mats Moberg, ansvarig för affärssystem inom Föreningssparbanken. Därmed var valet enkelt när vi nu vill ge bankkontoren möjlighet att använda detta stöd i sin affärsverksamhet. Den tekniska lösningen som vi har valt, med installation av program på en centralt placerad terminalserver, medför också en enkel och bra hantering för bankkontoren. - Eftersom våra skatte- och administrationsprogram säljs i stora volymer varje år har vi etablerat de nu aktuella programmen ordentligt på marknaden, säger Rolf Dahlberg, vd i Scandinavian PC Systems AB. Därför är det mycket positivt för oss att ha tecknat det här samarbetsavtalet med Föreningssparbanken. Jag är övertygad om att avtalet kommer att ge såväl bankens och deras kunder som SPCS goda erfarenheter för framtiden. För mer information kontakta Rolf Dahlberg, vd i SPCS, tel 0470-70 60 00, e-post rolf.dahlberg@spcs.se eller Fredrik Skoglund, försäljningschef SPCS, tel 0470-70 60 00, e-post fredrik.skoglund@spcs.se Övrigt informationsmaterial kan beställas via e-postadressen pressinfo@spcs.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/29/20010129BIT00040/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/29/20010129BIT00040/bit0002.pdf