SPCS har Sveriges bästa växel

Report this content

SPCS har Sveriges bästa växel Scandinavian PC Systems har Sveriges bästa växel och Sveriges bästa kundtjänstmedarbetare. Dessutom är försäljningsavdelningen den näst bästa i landet. Det står klart sedan tidningen Callcenter utsett svenska mästarna i kundservice. Utmärkelserna delades ut på Nalen i Stockholm på onsdagseftermiddagen. SPCS var nominerat i två klasser - "Växel med upp till 1 000 anknytningar" och "Kundtjänst". En första och en andra plats blev resultatet av de här nomineringarna. Det finaste individuella priset gick till Alexandra Forssell på SPCS försäljningsavdelning, när hon utsågs till landets bästa kvinnliga kundtjänstmedarbetare. - Jag kan bara gratulera Alexandra och alla andra SPCS-medarbetare som bidragit till de här utmärkelserna, säger Rolf Dahlberg, vd i Scandinavian PC Systems. Det visar att vårt medvetna och långsiktiga kundvårdsarbete både ger kollektiva och individuella resultat, vilket i högsta grad är bra för våra kunder. - En väl fungerande och personlig kundvård är viktigt i vår målsättning att förenkla för företagandet i landet. Den här visionen handlar inte bara om att utveckla bra ekonomiprogram utan också om att ha ett stort engagemang i våra kundkontakter - när de handlar av oss, när de behöver support och när de kontaktar oss i andra ärenden. SPCS tog hem utmärkelserna i konkurrens med bl a ICA-handlarna, Coca- Cola, Spendrups och Banverket. I kundtjänstkategorin, där det blev en andraplats, gick segern till Svenska Stöldskyddsföreningen. SM i kundservice arrangerades för andra året i rad av tidningen Callcenter. Tidigare har Telia ordnat liknande landsomfattande tävlingar. För mer information kontakta Rolf Dahlberg, tel 0470-70 60 00, e-post rolf.dahlberg@spcs.se eller Pernilla Karlsson, kundvårdssamordnare hos SPCS, tel 0470-70 60 0, e- post pernilla.karlsson@spcs.se Övrigt informationsmaterial och bilder kan beställas via e-postadressen pressinfo@spcs.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/21/20011121BIT01180/bit0001.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/21/20011121BIT01180/bit0002.doc