SPCS möjliggör fakturor med e-post

Report this content

SPCS möjliggör fakturor med e-post Scandinavian PC Systems släpper i dagarna den senaste versionen av SPCS Administration, Sveriges mest sålda ekonomiprogram för mindre företag. Den största nyheten är en funktion som gör det möjligt att skicka fakturor och andra dokument med e-post direkt från programmet. Användaren behöver bara komplettera kundregistret med e-postadresser till de kunder som vill ha fakturor via e-post, sedan sköter programmet resten. Så snart en ny faktura skapats placeras den tillsammans med ett unikt brev till kunden i e-postprogrammets utkorg. Flera fakturor kan tas med i en och samma sändning, vilket sparar ytterligare tid. När kunden får e-brevet öppnar han eller hon fakturan som en vanlig pdf- fil, som kan skrivas ut eller sparas på datorns hårddisk. Avsändaren sparar både aviseringstid och porto, samtidigt som mottagaren får möjlighet att samla sina fakturakopior på datorn istället för i en pärm. - Det här är en funktion som kommit till på önskemål från många av våra kunder, säger Rolf Dahlberg, vd i Scandinavian PC Systems. Jag är övertygad om att den kommer att bli uppskattad, eftersom den både förenklar och sparar portokostnader för många användare i deras vardag. Genom att begära ett s k läskvitto i e-postprogrammet kan avsändaren dessutom försäkra sig om att mottagaren fått dokumentet, vilket man inte kan vara helt säker på med ett vanligt brev. I SPCS Administration 500 blir det möjligt att skicka fakturor och krav via e-post. I SPCS Administration 1000 tillkommer möjligheten att e- posta ordrar och i SPCS Administration 2000 även offerter och beställningar. Den nya e-postfunktionen i SPCS Administration fungerar oavsett vilken e- posttjänst som avsändaren respektive mottagaren har. Den kräver heller ingen anslutning till den e-posttjänst som Posten lanserar nästa vecka. För mer information kontakta Rolf Dahlberg, tel 0470-70 60 00, e-post rolf.dahlberg@spcs.se eller Andreas Pettersson, produktansvarig, tel 0470-70 60 00, e-post andreas.pettersson@spcs.se Övrigt informationsmaterial kan beställas via e-postadressen pressinfo@spcs.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/03/20011203BIT00100/bit0001.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/03/20011203BIT00100/bit0002.doc