SPCS Skatteprogram får nytt utseende

Report this content

SPCS Skatteprogram får nytt utseende SPCS Skatteprogram lanseras i dagarna i ny version med helt nytt utseende. Programmet, som är Sveriges mest sålda skatteprogram genom åren, har fått en modernare och ännu mer lättanvänd layout. Först ut av programmen är SPCS Skatt Special, som är anpassat för företagare, och SPCS Skatt Proffs, som främst riktar sig till användare i redovisningsbranschen. Senare i höst kommer också den nya versionen av privatpersonernas skatteprogram, SPCS Skatt Grund. Det nya utseendet består bl a av ett navigeringsträd, som gör det enklare att hitta mellan olika programdelar och blanketter. En utökad kalkyl för enskild firma och en helt ny för andelar i handelsbolag hör också till nyheterna. Den uppskattade aktiehanteraren - med möjlighet till flera portföljer och kursuppdateringar av aktier och fonder via Internet - ingår också i programmen. När det gäller utskrifter hjälper programmet till med urval och hantering av de blanketter och dokument som användaren vill skriva ut. En överföringsrutin tar dessutom hand om transporten av information från alla programdelar till deklarationen. Som vanligt är programmet fyllt av tips och råd från de privatekonomiska rådgivarna Anders Andersson och Jan-Erik W Persson. - Skatteprogrammen hör till våra allra mest spridda och omtyckta program, säger Rolf Dahlberg, vd i Scandinavian PC Systems. Därför är det extra trevligt att i år kunna ge användarna - nya såväl som gamla - ett stort antal mycket bra nyheter. För mer information kontakta Rolf Dahlberg, tel 0470-70 60 00, e-post rolf.dahlberg@spcs.se eller Peter Samuelsson, produktansvarig, tel 0470-70 60 00, e-post peter.samuelsson@spcs.se Övrigt informationsmaterial kan beställas via e-postadressen pressinfo@spcs.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/03/20011003BIT00020/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/03/20011003BIT00020/bit0001.pdf