SPCS underlättar kopplingar till andra program

Report this content

SPCS underlättar kopplingar till andra program Scandinavian PC Systems lanserar idag en specialvariant av sitt ekonomiprogram SPCS Administration. Det nya programmet - SPCS Administration 2000 API - möjliggör kopplingar till andra system. Ett 50- tal tredjepartsutvecklare har redan före lanseringen anmält intresse för API-lösningen. Ett API (förkortning för Application Programming Interface) är en förutsättning för att ett program ska kunna utbyta information med ett annat program eller system på ett tillförlitligt sätt. SPCS har utvecklat sin API-lösning för att SPCS Administration ska kunna integreras med andra system. På det här sättet blir marknadens redan mest använda ekonomiprogram för mindre företag ännu mer anpassningsbart till olika kundbehov. - Det har länge varit ett önskemål från flera tillverkare av system med anknytning till våra program för bokföring, fakturering, orderhantering mm att kunna skapa säkra kopplingar mellan programmen, säger Rolf Dahlberg, vd i Scandinavian PC Systems. Jag är övertygad om att den API- lösning vi nu skapat kommer att innebära stora möjligheter både för dem och för våra kunder. SPCS Administration 2000 API kan exempelvis kopplas ihop med bokningssystem, kassaprogram, Internetbutiker, säljstödsprogram, produktionssystem och tillämpningar för tidredovisning. För att användaren ska veta att ett externt program är utvecklat för SPCS Administration 2000 API får tredjepartsutvecklaren rättighet att använda en särskilt logotyp. Denna talar om att programmet är skapat av en leverantör som är en licensierad tredjepartsutvecklare till Scandinavian PC Systems AB. För mer information kontakta Rolf Dahlberg, tel 0470-70 60 00, e-post rolf.dahlberg@spcs.se eller Andreas Pettersson, tel 0470-70 60 00, e-post andreas.pettersson@spcs.se Övrigt informationsmaterial kan beställas via e-postadressen pressinfo@spcs.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/11/20011211BIT00150/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/11/20011211BIT00150/bit0002.pdf