11 nov 2010  Han är Europas snyggaste glasögonorm

20-åriga Benny Glendinning från Nordirland kammade igår kväll hem den internationella titeln ”Årets glasögonbärare 2010” på Specsavers årliga modelltävling i London. Nu väntar ett årskontrakt med en av Storbritanniens främsta modellagenturer, Storm Model Management, som också representerat toppmodeller som Kate Moss och Eva Herzigova.

Det blev ingen placering för Ellen Edberg från Stockholm, som var Sveriges representant i den internationella modelltävlingen. Tidigare i höst vann Ellen den svenska delfinalen av ”Årets Glasögonbärare”, där totalt 676 svenskar konkurrerade om titeln.

-  Det har varit fantastiskt roligt att få tävla på catwalken här i London. Jag hade aldrig trott att jag skulle  komma så här långt när jag anmälde mig i våras. Jag har väldigt lite tidigare modellerfarenhet så det har varit både nervöst och roligt att få uppleva ett så här stort modeeventevent, säger Ellen Edberg.

I gårdagens stora final i Royal Albert Hall i London tävlade finalister från Norge, Danmark, Finland, England, Nordirland, Irland, Wales, Skottland och Holland om den internationella titeln. Expertjuryn med representanter från Storm Model Management sökte efter en modell med intelligens, attityd, vacker benstruktur och god självsäkerhet.

Utöver modellkontraktet vann Benny Glendinning
även en resa för två till St Lucia i Västindien.

Om ”Årets Glasögonbärare”
Årets glasögonbärare är en tävling för alla mellan 18 och 30 år som har en positiv attityd till sina glasögon – och där bågen stärker hans eller hennes personlighet på ett träffsäkert sätt.
Tävlingen arrangeras av optikkedjan Specsavers och startade i England för fjorton år sedan. I Sverige är det femte året i rad som årets glasögonpersonlighet utses.

Vinnaren i den svenska finalen får representera Sverige i den internationella finalen i London. Förstapriset består bland annat av ett ettårskontrakt med modellagenturen Storm Models i London, samt en resa för två till St Lucia i Västindien.

För mer information eller bilder vänligen kontakta:
Isadora Cugler på t
elefon: +46 (0)705 08 09 88
eller via e-post: isadora.cugler@spotlightpr.se

Om Specsavers
Specsavers är ett familjeägt företag som grundades 1984 på Guernsey. Företaget har över 1400 optikbutiker med cirka 26000 medarbetare i Storbritannien, Irland, Nederländerna, Sverige, Norge, Danmark, Finland, Spanien och Australien. Specsavers har revolutionerat optikmarknaderna i de länder där de närvarar genom en kombination av lågt pris och kvalitet. Genom att bågar och glas köps in direkt från tillverkare kan Specsavers erbjuda kunderna produkter av hög kvalitet till fördelaktiga priser. Specsavers har 100 butiker i Sverige.

Taggar: