Neil Hamilton ny landschef för Specsavers i Sverige

Neil Hamilton har utsetts till ny landschef för Specsavers i Sverige. Han tillträdde sin tjänst den 30 augusti 2010. Neil Hamilton kommer närmast från en tjänst som Head of retail på Specsavers Nordic Hub och har en lång bakgrund inom Specsavers.

Neil Hamilton började på Specsavers 2002 och har haft en rad tjänster med betoning på retail i England, Australien och senast i Köpenhamn. Innan han kom till Specsavers var han under många år en del av ledarskapet inom Marks & Spencer.

- Jag är övertygad om att vi kommer att befästa och utveckla Specsavers position som ledande optikkedja på den svenska marknaden under ledning av Neil Hamilton, säger Peter Jakobsen, direktör för Specsavers norden. Neil har en gedigen erfarenhet av etablering och utveckling efter många år med olika ledande befattningar inom retailsegmentet, fortsätter Peter Jakobsen.

Neil Hamilton, Sverigechef Specsavers
e-mail: neil.hamilton@specsavers.se

Hans-Jörgen Brandt, Informationschef Specsavers
e-mail: hj.brandt@specsavers.se

Om Specsavers

Specsavers är ett familjeägt företag som grundades 1984 på Guernsey. Företaget har över 1400 optikbutiker i Storbritannien, Irland, Nederländerna, Sverige, Norge, Danmark, Finland ,  Spanien, Nya Zeeland  och Australien . Bolaget säljer  nio  miljoner par glasögon per år och genom att bågar och glas köps in direkt från tillverkare kan Specsavers erbjuda kunderna produkter av hög kvalitet till fördelaktiga priser. Specsavers har 100 butiker i Sverige.

Taggar: