Bokslutskommuniké 2014

FÖR VMSPLAY AB (PUBL), ORG NR 556526-6748, under ändring
till TargetEveryOne AB (publ)

Fjärde kvartalet
· Nettoomsättningen uppgick till 3,2 (2,8) Mkr
· Resultat före skatt uppgick till -7,6 (-9,0) Mkr.
· Resultatet per aktie efter utspädningar uppgick till -0,38 (-0,75) kr
· Avyttring av underkoncernen VMS Holdings Inc
· Avtal om att förvärva norska Targeteveryone AS
· En extra bolagsstämma beslutade om företrädesemission på 18,1 MSEK

Januari - december
· Nettoomsättningen uppgick till 11,4 (11,3) Mkr
· Resultat före skatt uppgick till -25,3 (-36,0) Mkr.
· Resultatet per aktie efter utspädningar uppgick till -1,25 (-3,0) kr
· En företrädesemission på 14,1 MSEK genomfördes i juni
· Kortfristiga skulder på 14,5 MSEK har kvittats mot aktier
· Dotterbolaget Crowdsoft Technology AB delades ut till aktieägarna

Väsentliga händelser efter periodens utgång
· Den 5 januari 2015 tecknades ett slutgiltigt avtal om förvärv av norska Targeteveryone AS genom att ett skuldebrev på 60 MSEK ställdes ut till säljarna. Detta kommer att lösas in i slutet av februari vid en riktad nyemission. Säljarna kommer att erhålla nya aktier som motsvarar 50 procent av ägandet av moderbolaget VMSPlay AB (publ).
· Den 4 februari 2015 avslutades teckningstiden för företrädesemissionen på 18,1 Mkr som beslutades den 28 november 2014. Befintliga och nya aktieägare tecknade 40 procent och resterande av garanter.

Fortsatt stora förändringar i centrum
Fjärde kvartalet har markerat toppen på vår förändringsresa och ett stort antal åtgärder som stärkt bolaget har genomförts. Fokus i det operativa har legat på att ta nyckelaffärer till intäkter, stärka organisationen och göra våra produkter mer användarvänliga. På alla dessa områden har vi glädjande resultat och vi ser dagligen hur kundernas intresse och köpvilja ökat.

Kvartalet började med att vi äntligen kom till lansering i Brasilien med vår partner och tjänsten ViGlr nådde marknaden. Med VMS videoteknik ges användarna möjlighet att dela video och detta blandas med medieportalen iG's eget videoutbud. Första månadens intäkter var högre än förväntat medan november och december var lägre, till stor del på grund av tekniska utmaningar i vår partners annonsplattform. Samarbetet och resorna till Brasilien har nu gått in i en ny fas där vår självbetjäningstjänst för mobil marknadsföring utvärderas och kommande lanseringar planeras.

Genom förvärvet av TargetEveryOne fick vi precis den användarvänliga och kundorienterade tjänst som vi själva strävat efter. Dessutom kompletterades vårt team med starka kompetenser och erfarenheter dels inom sälj och teknik och dels i ledningsfunktioner. Under About Us på vår nya gemensamma web kan ni läsa mer. Förvärvet slutförs efter kvartalets utgång genom att en utställd säljrevers växlas mot aktier i VMSPlay efter företrädesemissionen.

VMSPlay kommer dessutom i enlighet med beslutet på bolagsstämman att ändra firma till Targeteveryone AB (publ).

För att förenkla vår legala struktur, öka bolagets attraktionsvärde och göra det mer lättförståeligt har vi sedan drygt sex månader arbetat med att lösa in den amerikanska ägarminoriteten till VMS Holding Inc. Lösningen på detta blev att vi istället säljer vårt ägande efter att först fört över de för oss relevanta tillgångarna till moderbolaget. Detta stärker vår likviditet, minskar kostnadsbasen och vi aktieägare undviker cirka 21 procent utspädning.

Under fjärde kvartalet har de nya kunderna och affärerna bekräftat potentialen i den marknad som skapas när företag vill förbättra sina kundrelationer med mobila och digitala kanaler. Samtidigt har det blivit än tydligare att kunderna då kräver en användarvänlig tjänst som man snabbt och enkelt kopplar till sin verksamhet. Det hade vi inte vid kvartalets start. Det har vi nu. Rekryteringen av säljare har varit mycket positiv och vår nya position attraherar väldigt duktiga personer som gradvis gör det här till det ledande bolag vi är fast beslutna att bygga.

I arbetet med företrädesemissionen har vi tagit fram ett prospekt som granskats av våra revisorer och slutgodkänts av Finansinspektionen. Vi har genomfört ett antal aktieträffar och då getts möjlighet att demonstrera våra produkter live och även fått många utmanande frågor om verksamheten. Nyemissionen, som var i förväg garanterad i sin helhet, tecknades av 40 procent av nya och befintliga ägare.

För att hålla Er uppdaterade i denna spännande förändringsprocess har vi under kvartalet skrivit fem aktieägarbrev och i januari genomfört flertal investerarmöten. När vi nu går in i 2015 och snart genomför den utlovade noteringen på First North ser vi fram emot fler uppdateringar och att offentliggöra de affärer som vi arbetat med under senaste tiden.

Stockholm 2015-02-12

Christoffer Andersson

Årsredovisning 2013
Bolagets årsredovisning har funnits tillgänglig på hemsidan, www.vmsplay.com, sedan 28 april 2014.

Kommande rapporter
Bolagsstämma 2015            2015-05-05
Delårsrapport januari - mars             2015-05-06
Delårsrapport januari - juni             2015-08-20
Delårsrapport januari - september        2015-11-04

Rapporten i sin helhet bifogas.

Stockholm 2015-02-12

Christoffer Andersson