Delårsrapport januari - mars 2015

Första kvartalet
- Nettoomsättningen uppgick till 3,2 (2,5) Mkr
- Resultat före skatt uppgick till -10,7 (-4,6) Mkr.
- Resultatet per aktie efter utspädningar uppgick till -0,28 (-0,33) kr
- Förvärva norska Targeteveryone AS
- Företrädesemission på 18,1 Mkr
- Bolagets firma ändrades till Targeteveryone AB (publ)

Väsentliga händelser efter periodens utgång
- Den 15 april genomfördes en sammanläggning av antalet aktier så att fem befintliga aktier ersattes av en ny
- Under april tecknades 975 Kkr i nyemission
- Den 4 maj erhölls ett villkorat brygglån om 6,2 Mkr
- Den 6 maj beslutade styrelsen om kvittningar av skulder om sammanlagt 1,8 Mkr

Nytt år, nya affärer
Efter ett år av förändringar är jag fast besluten att detta ska bli ett år av nya affärer, och det är så året har börjat. Samtidigt har vi fortsatt det systematiska arbetet mot notering och det förändringsarbete som krävts för att stärka bolaget finansiellt.

Vi har genomfört en företrädesemission som efter emissionskostnader tillfört bolaget 15,5 Mkr och betalat återstående del av konvertibellånet, 4,3 Mkr. Vidare har vi under och efter kvartalets utgång fortsatt att kvitta skulder mot aktier, tagit in 975 Kkr i en riktad emission samt tagit ett långfristigt lån på 6,2 Mkr. Detta lån är villkorat av att bolaget noteras och när noteringsprocessen nu dragit ut på tiden har vi en ansträngd likviditet tills dessa 6,2 Mkr blir tillgängliga.

För att ytterligare förbättra kassaflödet har jag även sjösatt ett besparingsprogram som kommer att minska vår månadskostnad redan under andra kvartalet.

Förvärvet av TargetEveryOne hade påbörjats under 2014 och slutgiltiga avtalet undertecknades den 5 januari 2015 då köpet genomfördes via en revers till säljarna på 60 Mkr. Säljreversen kommer nu att växlas mot aktier motsvarande 50 procent av det nya gemensamma bolaget.

Med detta har vi numera en attraktiv tjänst och den gemensamma försäljningen har varit fylld av energi och positiva reaktioner från såväl kunder som av partners. Dels ökar månadsabonnemangen och dels stiger kundernas användning av tjänsten. Faktum är att användningen kan komma att bli en minst lika viktig del av intäkterna som abonnemangen. Det är en attraktiv mix både för kunder och oss; abonnemang ger förutsägbarhet medan användningsintäkter följer kundens affär och bekräftar kundnyttan.

Marknaden fortsätter att växa kraftigt och alltfler företag märker av skiftet till digitala och mobila medier. Vi ser i detta att stora aktörer, till exempel reklambyråer, kan få avgörande fördelar av att använda vår tjänst och att sådana samarbeten skulle kunna få stor påverkan på vårt bolag. Att snabbt och enkelt kunna skapa, skicka och analysera mobila- och digitala kampanjer ger bättre kundrelationer och försäljning för kunderna och återkommande intäkter för oss. För en reklambyrå kan det vara den konkurrensfördel som krävs för att behålla- och skapa nya kundrelationer i den värld av snabb förändring vi lever i. Vi vet vad som krävs för att bygga bättre kundrelationer med mobilen.

Under 2014 byggde vi en stabil grund, etablerade en attraktiv tjänst och började generera återkommande intäkter. Arbetet med att notera bolaget fortlöper och med fokus på försäljning ser vi 2015 fram emot en spännande resa.

Stockholm maj 2015

Christoffer Andersson VD

Årsredovisning 2014
Targeteveryone AB:s årsredovisning kommer att finnas tillgänglig på hemsidan,
www.targeteveryone.com, från den 21 maj 2015.

Kommande rapporter
Bolagsstämma 2015 2015-06-11
Delårsrapport januari - juni 2015-08-20
Delårsrapport januari - september 2015-11-04

Rapporten i sin helhet bifogas.

Stockholm 2015-05-06

Christoffer Andersson