Kommuniké från årsstämman i TargetEveryOne den 11 juni 2015

TargetEveryOnes årsstämma hölls torsdagen den 11 juni 2015 i Bolagets lokaler, Karlavägen 60 i Stockholm.

Fastställande av resultaträkning och balansräkning
Årsstämman fastställde resultaträkningen och balansräkningen för moderbolaget samt koncernresultaträkningen och koncernbalansräkningen för verksamhetsåret 2014.

Resultatdisposition
Årsstämman beslutade att ingen utdelning skulle utgå för verksamhetsåret 2014 samt att årets förlust tillsammans med den ansamlade förlusten skulle överföras i ny räkning enligt vad som framgår av förvaltningsberättelsen.

Styrelse
Årsstämman beviljade styrelseledamöterna och verkställande direktörerna ansvarsfrihet för verksamhetsåret 2014.
Årsstämman omvalde Yngve Andersson och nyvalde Anders Persson, Björn Forslund samt Jone Lövvik.
Yngve Andersson omvaldes till styrelseordförande.

Revisor
Årsstämman beslutade om val av registrerade revisionsbolaget Öhrlings PricewaterhouseCoopers AB med auktoriserade revisorn Henrik Boman som huvudansvarig revisor.

Styrelse- och revisionsarvode
Årsstämman beslutade att styrelsearvode ska utgå med 200 000 SEK till styrelseordförande och 100 000 SEK vardera till övriga styrelseledamöter. Revisorsarvode ska utgå enligt godkänd räkning inom ramen för offert.

Valberedning
Årsstämman godkände förslag till beslut om riktlinjer för utseende av valberedning.

Bemyndigande
Årsstämman godkände styrelsens förslag om bemyndigande för styrelsen att under tiden fram till nästa årsstämma, vid ett eller flera tillfällen, med eller utan företrädesrätt för aktieägarna, besluta om nyemission av aktier, emission av teckningsoptioner och/eller konvertibler mot kontant betalning TargetEveryONE och/eller bestämmelser om apport eller kvittning. Beslut med stöd av bemyndigandet innebär att aktiekapitalet ökar med högst 8 750 000 kr och antalet aktier ökar med högst 1 750 000 totalt, vilket motsvarar en utspädning av kapitalet och rösterna uppgående till ca tio (10) procent vid fullt utnyttjande.

Styrelsen bemyndigas att bestämma villkoren för nyemission eller emission. Emissionskursen ska fastställas enligt gällande marknadsförhållanden.

12 juni 2015

Jan Benjaminson, CFO, Tel: +46 706 66 93 88, jan@targeteveryone.com

Om TargetEveryOne AB
TargetEveryOne hjälper företag bygga bättre mobila kundrelationer och öka försäljningen med en användarvänlig och effektiv molntjänst för mobil marknadsföring. Bolaget, noterat på Nasdaq First North Sweden, startade i den nordiska mobila entreprenörsmiljön och har nu kunder och partners i över 80 länder.

Mangold Fondkommission AB (556585-1267)
102 15 Stockholm
Telefon: +46 8 503 015 50