Kommuniké från extra bolagsstämma i VMSPlay AB den 28 november 2014

En extra bolagsstämma hölls fredagen den 28 november 2014 mellan 10.00 - 11.45 i bolagets lokaler, Karlavägen 60 i Stockholm.

Förvärv av TargetEveryOne AS
Stämman beslutade att godkänna förvärvet och att bemyndiga styrelsen att inom ramen för styrelsens generella bemyndigande slutföra förvärvet.

Ändring av bolagsordning
Stämman godkände styrelsens förslag att ändra bolagets firma till TargetEveryOne AB (publ), samt att aktiekapitalet ska uppgå till lägst 35.000.000 och högst 140.000.000 kronor. Antalet aktier ska vara lägst 7.000.000 och högst 28.000.000.

Försäljning av aktier i VMS Holding Inc
Stämman beslutade, på styrelsens inrådan, att återkalla punkten angående apportemissionen avseende VMS Holding Inc.

Nyemission av aktier med företräde
Stämman godkände styrelsens förslag om nyemission med företrädesrätt om 18.071.965 aktier till teckningskursen 1 krona per aktie. Avstämningsdag ska vara 12 januari 2015 och teckning kan ske mellan 14 och 28 januari 2015. Styrelsen ska ha rätt att förlänga teckningstiden.

Ändring av villkor för units
Stämman godkände förslaget att ändra teckningsperioden för 1.375.000 teckningsoptioner som ingår i units till 1 november 2014 fram till och med 1 september 2015.

Ändring av villkor för teckningsoptioner
Stämman godkände förslag att ändra teckningsperioden för 3.000.000 teckningsoptioner till 1 november 2014 fram till och med 1 september 2015.

Bemyndigande
Stämman godkände förslag om bemyndigande för styrelsen att, vid ett eller flera tillfällen före nästa årsstämma, med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, besluta om nyemission av aktier, teckningsoptioner och/eller emission av konvertibler. Betalning ska, i enlighet med vad styrelsen därom beslutat, kunna ske kontant, genom kvittning och/eller genom tillskjutande av apportegendom. Det totala antalet nyemitterade aktier tillsammans med antalet aktier som emitterande konvertibler berättigar till ska sammanlagt uppgå till högst 12.000.000 aktier.

Protokoll från extra bolagsstämman med fullständiga beslut kommer att finnas tillgängligt på bolagets webbplats, www.vmsplay.com.

28 november 2014

Yngve Andersson, styrelseordförande VMSPlay AB, 070-514 12 70