Ökad tillväxt i TargetEveryOne

TargetEveryOne (TEONE) ökar antalet betalande kunder och noterade i maj 2015 över 20 nya aktiva betalande kunder varav över hälften tecknat månadsabonnemang. Därutöver tillkommer rörliga intäkter när tjänsten används.

TargetEveryOne har vid ingången av juni ett åttiotal aktiva betalande kunder.

En viktig del av tillväxten kommer från de kunder som tidigare endast skickat SMS men nu adderar högre värde i sin affär genom att inkludera bilder, video och interaktivitet.

Ett exempel på detta är en av TargetEveryOnes större kunder inom detaljhandeln som nu beslutat gå från en enklare SMS-tjänst med rörlig kostnad till nya interaktiva tjänster med fast månadsavgift.

- Vi har idag kunder som tjänar stora belopp på att använda våra tjänster för mobil marknadsföring, säger VD Christoffer Andersson.

- När vi så tydligt ser hur kunden räknar hem kostnaden och samtidigt ökar sin försäljning med våra tjänster är det klart att vi hittat rätt.

Bland nya kunder finns bilåterförsäljare som ökat kundtillströmningen i bilhallarna, välgörenhetsorganisationer som får fler månadsgivare samt shoppingcenter som riktade erbjudanden till sina besökare.

10 juni 2015

Christoffer Andersson, CEO, Tel +46 76 200 72 99,
christoffer@targeteveryone.com

Jan Benjaminson, CFO, Tel: +46 70 666 93 88,
jan@targeteveryone.com

Om TargetEveryOne AB
TargetEveryOne hjälper företag bygga bättre mobila kundrelationer och öka försäljningen med en användarvänlig och effektiv molntjänst för mobil marknadsföring. Bolaget, noterat på Nasdaq First North Sweden, startade i den nordiska mobila entreprenörsmiljön och har nu kunder och partners i över 80 länder.

Mangold Fondkommission AB (556585-1267)
102 15 Stockholm
Telefon: +46 8 503 015 50