Speed stärker bemannings- och rekryteringserbjudandet med interimslösningar för ledande positioner

Report this content

I syfte att möta en ökad efterfrågan från kunder avseende interimschefer, ingår bemannings- och rekryteringsföretaget Speed ett samarbete med konsultbolaget Sevenco. I och med samarbetet breddar Speed sitt tjänsteutbud till marknaden och kan erbjuda inhyrda chefer på ledande positioner.

Speed är ett av Sveriges största bolag när det kommer till bemanning och rekrytering, och förfrågningar från kunder om inhyrda kompetenser på ledningsgruppsnivå kommer allt oftare. Bolaget ingår nu ett samarbete med konsultbolaget Sevenco där man får tillgång till deras nätverk av seniora kompetenser, och breddar på så sätt serviceutbud.

"Att vi kan erbjuda ytterligare en lösning på våra kunders personalutmaningar är väldigt positivt! Inhyrning av personer på ledande positioner är efterfrågat av våra kunder. Sevenco är väletablerade på marknaden för interimslösningar i Sverige och har en nationellt etablerad uppsättning av seniora konsulter med en bredd som kommer vara till nytta för våra kunder", säger Ann Nilsson, Affärsområdeschef för bemannings- och rekryteringstjänster på Speed.

För Sevenco innebär samarbetet med Speed att man nu kan erbjuda sina kunder en bredare palett av tjänster och support med traditionella direkta rekryteringsuppdrag.

"Med Speed i ryggen får vi tillgång till en större kundbas samtidigt som vi kan slussa uppdrag som faller utanför vår affärsmodell vidare till en erfaren samarbetspartner", säger Håkan Johansen, vd på Sevenco.

Presskontakt:
Camilla Parneving
Kommunikations- och Marknadschef Speed Group
033-7227580, camilla.parneving@speedgroup.se

Om Speed Group

Speed erbjuder hållbara, flexibla och innovativa lösningar för komplexa logistik- och personalutmaningar. Hållbarhet genomsyrar hela verksamheten och målsättningen är att den ska vara CO2-neutral senast 2025. Speed har huvudkontor i Borås och logistikcenter i Borås, Göteborg och Stockholm med en total yta på över 200 000 m2. Företaget omsätter drygt 1 MDSEK och sysselsätter ca 1 600 personer.

Citat

Att vi kan erbjuda ytterligare en lösning på våra kunders personalutmaningar är väldigt positivt! Inhyrning av personer på ledande positioner är efterfrågat av våra kunder. Sevenco är väletablerade på marknaden för interimslösningar i Sverige och har en nationellt etablerad uppsättning av seniora konsulter med en bredd som kommer vara till nytta för våra kunder.
Ann Nillson, Affärsområdeschef Bemanning- & Rekrytering på Speed
Med Speed i ryggen får vi tillgång till en större kundbas samtidigt som vi kan slussa uppdrag som faller utanför vår affärsmodell vidare till en erfaren samarbetspartner.
Håkan Johansen, vd på Sevenco