Cidern Briska bjuder på höstnjutning i form av ciderbål

Till höstens njutningar hör nyskördade äpplen i alla dess former. För den som vill ha något litet extra kan en välsmakande ciderbål kännas lite lyxigt.

Den moderna cidern Briska med klassisk smak av äpple låter sig väl smaka ackompanjerad av höstens doft- och smaktoner. För den som vill njuta av Briska på ett annorlunda sätt kan en välsmakande ciderbål vara ett alternativ.

Briska ciderbål

2 cl cointreu

2 cl vodka

1 dl Årets skörd äpple eller annan färskpressad äppeljuice m fruktkött

1 dl Briska Äpple

Dekorera med skivor av nyplockade svenska äpplen!

Givetvis blandar man den mängd man önskar.

Briska Äpple finns på Systembolaget och har artikelnr. 89157 och kostar 15,90 kr/flaska. Alkoholhalt 4,5 %

Om Briska
Briska bjuder på en uppfriskande ciderupplevelse med återhållen sötma – en cider för alla dem som tycker att torr cider är för torr och den söta för söt. Briska är ett resultat av det nära samarbetet mellan Kiviks Musteri på Österlen och Spendrups och passar alla dem som efterfrågar en modern cider gjord med genuin hantverkskänsla.

Spendrups grundades 1897. Från början var vi ett bryggeri, idag är vi ett dryckesföretag med ett brett sortiment. Engagemanget och passionen är lika stor nu som då. För oss är alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. Bland våra varumärken finner du Spendrups, Norrlands Guld, Mariestads, Heineken, Loka, Schweppes, Pago, El Coto, Gallo, Bergstrands kaffe m fl. Familjeföretaget Spendrups är ett svenskt och oberoende dryckesföretag som förenar starka traditioner med nytänkande. Vi är idag ca 1000 medarbetare och omsätter ca 3,1 MDKR. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spendrups Vin, Gotlands Bryggeri och Hellefors Bryggeri. www.spendrups.se