Drinken Jinx Summer Fizz släcker nyhetstörst i sommar

Under sommarsäsongen ökar intresset för drinkar på flaska bland kroggäster. Nya Jinx Summer Fizz är en vinbaserad drink med frisk och fruktig smak av kiwi och citron – den perfekta sommardrinken i både smak och form. Jinx Summer Fizz lanseras i en med ljusa sommarfärger profilerad pet-flaska som med lätthet hanteras både på uteserveringar och i festivalmiljöer.

Snart fylls uteserveringarna med svenskar som suktar efter lättsamt uteliv i glada vänners sällskap. Våren och sommaren är i antågande och med den högsäsongen för drinkar både i glas och flaska.

– Det är solklart så att detta är en perfekt tid att lansera vår nya Jinx Summer Fizz, säger Lena Ericsson, marknadschef för Jinx på Spendrups. Efterfrågan på den här typen av drinkar ökar bland konsumenter men även bland krogpersonal eftersom den är praktisk att hantera både på uteserveringar och i festivalmiljöer.

Konsumenter som efterfrågar drinkar på flaska är ofta nyhetstörstande, något som också syntes i försäljningssiffrorna för förra årets nyhet, Jinx Summer Spritzer. Oddsen är höga för att Jinx Summer Fizz kan komma att återupprepa den succén. Precis som sin föregångare kommer den enbart att finnas tillgänglig för försäljning under sommarsäsongen.

Jinx Summer Fizz lanseras v.18 och kommer att finnas till försäljning till barer och restauranger. Den tappas på 33 cl petflaska och har en alkoholhalt på 4,5 vol %. I samband med att Jinx Summer Fizz lanseras utgår Jinx Apelsin Mango.

Spendrups grundades 1897. Från början var vi ett bryggeri, idag är vi ett dryckesföretag med ett brett sortiment. Engagemanget och passionen är lika stor nu som då. För oss är alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. Bland våra varumärken finner du Spendrups, Norrlands Guld, Mariestads, Heineken, Loka, Schweppes, Pago, El Coto, Gallo, Bergstrands kaffe m fl. Familjeföretaget Spendrups är ett svenskt och oberoende dryckesföretag som förenar starka traditioner med nytänkande. Vi är idag ca 1100 medarbetare och omsätter ca 3 MDKR. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spendrups Vin, Gotlands Bryggeri och Hellefors Bryggeri. www.spendrups.se