Erik Jarnsjö börjar som försäljningsdirektör på Spendrups, för områdena dagligvaru- och servicehandeln

Den 15 augusti tillträder Erik Jarnsjö tjänsten som försäljningsdirektör för dagligvaru- och servicehandeln. Erik kommer närmast från tjänsten som marknadsdirektör för Björn Borg AB. Dessförinnan var han marknadschef öl på Spendrups.

– Spendrups ambition är att fortsätta den framgångsrika tillväxten på dagligvaru- och servicehandelsmarknaderna genom ytterligare fördjupning och breddning av produktportföljen och genom att även i fortsättningen vara en innovativ och kreativ affärspartner till våra kunder, säger Fredrik Spendrup, VD på Spendrups Bryggeri. Vi är glada över att Erik återvänder till Spendrups för att leda det kommersiella utvecklingsarbetet på dagligvaru- och servicehandelsmarknaderna. Erik efterträder Anette Stjernkvist.

Anette Stjernkvist fortsätter i rollen som försäljningsdirektör restaurang, Systembolaget och gränshandeln. Spendrups står därmed väl rustade för att stärka vårt kunderbjudande samt positionen som ledande dryckesleverantör till dessa marknader.

Fredrik fortsätter:

– Restaurangmarknaden utvecklas snabbt, konsolideringstakten ökar både i grossist- och detaljistledet. Anette har lång erfarenhet av att framgångsrikt leda strategiskt affärsutvecklingsarbete både hos Spendrups och tidigare arbetsgivare och vi ser fram emot att vara en drivande aktör i den förändring som sker på marknaden.

Fredrik Spendrup, VD, tfn.08-672 77 00
Erik Jarnsjö, försäljningsdirektör, dagligvaru- och servicehandeln, tfn.0701-82 77 44
Anette Stjernkvist, försäljningsdirektör restaurang, Systembolaget och gränshandeln, tfn.0701-82 77 08

Spendrups Bryggeri grundades 1897. Vi är ett bryggeri med ett brett sortiment. Engagemanget och passionen är lika stor nu som då. För oss är alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. Bland våra varumärken finner du Spendrups Bryggeri, Norrlands Guld, Mariestads, Heineken, Loka, Schweppes, El Coto, Gallo, Bergstrands kaffe m fl. Familjeföretaget Spendrups är ett svenskt och oberoende bryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Vi är idag ca 1000 medarbetare och omsätter ca 3 MDKR. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spendrups Vin, Gotlands Bryggeri och Hellefors Bryggeri. www.spendrups.se