Heineken ny huvudsponsor till Summerburst

Heineken går in som huvudsponsor till Sveriges största renodlade dansmusikfestival Summerburst. Arrangören Stureplansgruppen Live har i dagarna inlett ett samarbete med Spendrups Bryggeri som marknadsför och säljer Heineken i Sverige.

På Summerburst 2014 spelar världsartisterna David Guetta, Calvin Harris, Krewella, R3HAB, Showtek och Tiesto. I samarbetet med arrangören Stureplansguppen Live, ingår även Aviciis konserter i februari/mars, samt Lights- Sveriges nya inomhusfestival för elektronisk dansmusik. Lights sker i november 2014.

- Summerburst har verkligen blivit en festivalhit med över 100 000 besökare förra året. Vi ser nu fram emot att jobba med Heineken och Spendrups i Summerburst men även i andra konsertsammanhang. Varumärket Heineken är sedan länge förknippat med stora globala musikarrangemang och i Spendrups har SPG ett gott samarbete sedan flera år tillbaka, säger Anders Boström, Festival General på SPG.

Heineken medverkar redan över hela världen vid internationella musikarrangemang som t.ex. ULTRA Music i Miami, Sensation i Asien, ADE Amsterdam Dance Event och Mysterylands i Holland.

- Det kommer bli fantastiskt kul att vara en del av Summerburst! Att samarbeta med en arrangör som SPG Live som producerar stora musikarrangemang av hög internationell standard ligger helt i linje med vad Heineken står för, säger Björn Mannervik, marknadschef öl partners på Spendrups.

2013 sågs Summerburst av 108 000 personer i Stockholm och Göteborg.

Summerburst sker i Göteborg på Nya Ullevi den 30-31 maj och i Stockholm på Gärdet den 13-14 juni. Avicii-konserten på Tele2 arena den 28 februari och 1 mars. Plats och datum för Lights kommer att meddelas senare.

Ytterligare fakta om Summerburst och SPG Live finns på http://www.stureplansgruppen.se/spg-live-3.aspx

För mer information, vänligen kontakta:
Björn Mannervik, marknadschef öl partners, 0701-82 77 78, bjorn.mannervik@spendrups.se

Annika Molander, informationsdirektör, 073-355 06 16, annika.molander@spendrups.se

Spendrups Bryggeri grundades 1897. Vi är ett bryggeri med ett brett sortiment. Engagemanget och passionen är lika stor nu som då. För oss är alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. Bland våra varumärken finner du Spendrups Bryggeri, Norrlands Guld, Mariestads, Heineken, Loka, Schweppes, El Coto, Gallo, Bergstrands kaffe m fl. Familjeföretaget Spendrups är ett svenskt och oberoende bryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Vi är idag ca 850 medarbetare och omsätter ca 3,0 MDKR. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spendrups Vin, Gotlands Bryggeri och Hellefors Bryggeri. www.spendrups.se